Dag.6. Newquay - Tintagel - Exeter - Bridgwater - Reisverslag uit Bridgwater, Verenigd Koninkrijk van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.6. Newquay - Tintagel - Exeter - Bridgwater - Reisverslag uit Bridgwater, Verenigd Koninkrijk van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.6. Newquay - Tintagel - Exeter - Bridgwater

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

18 Juli 2014 | Verenigd Koninkrijk, Bridgwater

Vanmorgen was het weer niet al te best. Af en toe een spatje regen en best koud. Maar toch hebben we koers ingezet naar Tintagel. Dit is een kustplaatje aan de Atlantische Oceaan.

Het is een van de meest bezochte plaatsen in de UK. Dat komt omdat volgens de legende Koning Arthur (ja die van de ridders en de ronde tafel) hier een kasteel heeft gehad.

Het was een hele klim naar boven, maar het uitzicht was prachtig en de ruïne van het kasteel ook. Overal word je herinnerd aan King Arthur. Het wachten was alleen nog op Monty Pyton en de ridders van Nie! Maar die waren er nie.

We hebben flink over de rotsen geklommen en de alle overblijfselen van het kasteel gezien. Het was daarna weer een flinke klim terug naar het dorp. Maar gelukkig was daar een Jeep die mensen naar het dorp bracht. Je betaalt een paar ponden en dan ben je zo (en vooral niet moe) in het dorp.

In het dorp is ook een bijzonder postkantoor. Mooie bouwstijl en al een paar eeuwen oud. Nadat we gegeten hadden, wilden we eigenlijk eerst nog langs de kust in het noorden gaan. Maar Stijn was vandaag weer niet helemaal fit. Dus hebben we de meest korte route naar het hotel gepakt. We kwamen dan nog langs Exeter. Ook een mooie stad. Daar zijn we dus nog eerst geweest.

Exeter is vooral bekend door de Kathedraal. Stijn heeft hier een kaarsje aangestoken. Voor iedereen die het nodig heeft. Het was ook een vreemde dag. Zulk vreselijk nieuws over het vliegtuig dat is neergeschoten in Ukraine.

In Exeter hebben we gewinkeld. Mooie boekenwinkel gezien. Daar hadden ze een boekje van Mister Tumble. Die is bekend van een programma van Cbeebies. Stijn was weer helemaal blij.

In Exeter was vandaag ook een craftsfestival. Een soort braderie met allemaal kraampjes. In die kraampjes waren allemaal spullen te koop die met de hand gemaakt zijn. We hebben een hele tijd bij een meneer gestaan die hout deed bewerken. Op een hele kunstige manier maakte hij een vogel met ook echte vleugels. Allemaal van 1 klompje hout. Heel kunstig. Een hoop muziek en gezelligheid in Exeter.

We slapen vanavond in Bridgwater. We gaan nu richting Wales. Daar komen we over 2 dagen aan. Morgen eerst nog een route die we van een collega van Judith gekregen hebben. Mooie dorpjes waar ook fragmenten van terugkomen in de films van Harry Potter.

• 19 Juli 2014 - 08:07

Maria:

Hallo allemaal

Eerst het vreselijk bericht over het vliegtuig ..
    Mensen omgekomen die je buren konden zijn zo dichtbij allemaal
    Het zet je aan het denken ....heel veel sterkte de nabestaanden

Maar er is ook vakantie. ...mooie plaatsen waar jullie zijn geweest...valt me wel op det je veel wandelt haha
    Strand en zee....
    Zo heeft elk land zijn eigen historie en kenmerken
    Fijn dat we mee kunnen genieten
    Fijne reis verder
    Lieve groetjes .....