dag.1. Budel-Schoot - Roubaix - Calais - Reisverslag uit Calais, Frankrijk van Niels Habraken - WaarBenJij.nu dag.1. Budel-Schoot - Roubaix - Calais - Reisverslag uit Calais, Frankrijk van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

dag.1. Budel-Schoot - Roubaix - Calais

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

13 Juli 2014 | Frankrijk, Calais

Vanmorgen zijn we vertrokken richting Calais. Daar zullen we morgenvroeg de boot naar het Engelse Dover nemen.

Om 10 uur in de ochtend zijn we vertrokken richting de Franse Kust. We konden flink doorrijden via Antwerpen gingen we naar het noorden van Frankrijk.

Eerst zoeken naar de kasseienstroken van de rit Paris - Roubaix. Dat viel nog niet mee. Veel makkelijker was het vinden van het Velodrome waar dat de laatste meters van de koers worden gereden. Je kon daar gratis naar binnen om te kijken. Weer iets van mijn bucket-list afgestreept. Terwijl we door Roubaix rijden horen we Yves Montand met La bicyclette.

Daarna was het nog een uurtje rijden naar het hotel 'Ibis' in Calais. Op ons gemak onze spullen uitgeladen en wat gegeten. Daarna naar de kust. Stijn keek zijn ogen uit. De vuurtoren en de grote passagiers(auto)schepen die af en aan voeren.

Heerlijk op het strand gespeeld. Helemaal nat geworden, maar dat is niet erg bij een graad of 22. Op het strand waren ook paarden aan het rennen. Zij deden een ridderlijk duel uitvechten.

Calais is erg kindervriendelijk. Langs de boulevard is er een speeltuin van wel 400 meter lang. Toestellen voor alle leeftijden.

Na het spelen hebben we pizza gegeten bij een Italiaans restaurant. Nu in het hotel een Stijn die niet wil slapen en op de achtergrond Duitsland tegen Argentinië. Het blijft jammer dat WIJ daar niet staan. TV uit en dan maar in de hotelbar kijken. Maar dat viel tegen. Niemand in de bar, maar ze willen het voetbal niet opzetten. Ze draaien niet graag omzet hier. In de 30 minuten dat ik daar gezeten heb, en heb zitten luisteren naar 'Langs de Lijn' zijn er heel wat mensen die terug naar hun kamer gingen, omdat ze het voetbal niet deden opzetten. Nu weer in de kamer kijken. Stijn is in slaap gevallen. Verlengingen zijn net begonnen. Wordt weer een latertje.

Morgen om 6 uur eruit, want we hebben vroeg de boot naar Dover.

A demain!

• 13 Juli 2014 - 22:54

Wendy:

Leuk om te zien dat Stijn het zo leuk heeft gevonden op het strand en in de speeltuin! De meiden vonden het ook wel een leuke bestemming, maar vragen zich steeds af hoe ver iedereen moet reizen (en natuurlijk wie het allerverste moet).

Enjoy!

Groetjes, Wendy

• 14 Juli 2014 - 09:52

Will Corstens-abraken:

Een mooi begin van jullie vakantie. We wensen jullie nog een paar fijne weken en we blijven jullie weer volgen !!

Groetjes, Ome Harry en tante Willy

• 15 Juli 2014 - 08:17

Bart:

Niels, Judith en Stijn, een hele fijne vakantie gewenst. Geniet er samen lekker van.

Groetjes Bartm