Dag.5. New York City - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.5. New York City - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.5. New York City

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

02 Mei 2014 | Verenigde Staten, New York

Het einde is in zicht. Morgen nog 1 hele dag en dan zondag weer terug naar huis. Vandaag nog een flink stuk gewandeld, maar nu toch even een tussenstop in het hotel gemaakt om 14.20 uur. Beetje last van mijn voeten. Toch nog maar eens goede wandelsportschoenen kopen voor komende zomervakantie.

Ik ben vanmorgen eerst met de metro naar Brooklyn gegaan. Vanuit daar ben ik terug gelopen naar Manhattan. Over de Brooklyn Bridge. Wat heb je dan een mooi uitzicht op de stad.

Daarna nog door het financiele centrum rondgedwaald. Door SOHO en Greenwich Village. Lekker rustig is het daar. Vandaag was het bovendien ook weer prachtig weer. Via 6th Avenue ben ik terug gelopen naar boven tot aan de 34e straat.

Metro gepakt naar het hotel. Even naar Judith en Stijn gebeld. Over anderhalf uur dan loop ik weer aan. Dan ga ik nog een keer de kabelbaan nemen. Nu is er beter zicht. Daarna eten en door naar de New York Yankees. Vandaag beginnen ze aan hun serie tegen de Tampa Bay Rays. Ze zullen nu toch wel een keer winnen?

Het antwoord op die vraag is NEE geworden. Alweer verloren de Yankees. Nu in 14 inningen en in totaal 6 uur honkbal. Normaal duurt een wedstrijd gemiddeld 3 uur. De verregende wedstrijd heb ik dus op deze manier ingehaald. Het mooie aan deze wedstrijd is dat ik Jeter 7x aan slag heb zien komen. Waarschijnlijk wel de laatste keer dat ik hem dan live zie spelen. Ik verwacht dat hij morgen vrij af zal krijgen.

Het was een super leuk en spannende wedstrijd. De Yankees kwamen al snel op achterstand, maar ze kwamen uiteindelijk op 5 tegen 5. Daarna kwam er kans op kans. Maar er gebeurde niets. Nou ja...geen enkel punt werd gescoord en de tribunes die stroomden leeg. 3 uur, 4 uur, 5 uur en 6 uur duurde de wedstrijd. Ik ben blijven zitten. Iedere minuut die ik pakken kan neem ik mee.

Uiteindelijk kwam de laatste pitcher er in die de Yankees nog hadden. Dat hadden ze beter niet kunnen doen. Hij verklootte de wedstrijd. Hit op hit kreeg hij tegen. Uiteindelijk ook punt op punt. Het werd in de 14e inning 10 tegen 5 voor de Rays. Over en sluiten.

Terug naar het hotel. Het was ondertussen na 2 uur in de nacht. Maar wel een mooie wedstrijd. 3 wedstrijden gezien en 3 verloren. Dat moet morgen beter. Over 11 uur spelen ze alweer. Korte nacht!

• 02 Mei 2014 - 23:11

Jeroen:

Succes vanavond tegen tampa!
    waar gaan jullie deze zomer heen dat je dan weer zoveel moet wandelen?

• 03 Mei 2014 - 00:47

Jop: