Dag.4. New York City - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.4. New York City - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.4. New York City

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

01 Mei 2014 | Verenigde Staten, New York

Wat een nacht. Storm, regen, overstromingen. Op sommige plaatsen was het erger dan met de orkaan Sandy. De hele nacht heeft het geregend en in de ochtend ook nog een groot gedeelte.

Ik ben van mijn hotel naar metro F gelopen. Deze lijn gaat naar Roosevelt Island. Dit eiland heb ik verder nog niet bekeken. Ik heb alleen de kabelbaan naar Manhattan genomen. Normaal een mooi uizicht, maar nu was alles in mist en nevel gehuld. Dat had op zich ook wel iets. Later deze week ga ik nog een keer bij helder weer met de kabelbaan.

Daarna heb ik koers gezet richting Madison Square Garden. Kaartjes ophalen voor de 'All access tour'. Daarna met de metro naar het Dakota gebouw. Hier is John Lennon vermoord. Ook een stukje Central Park meegenomen naar het plakaat van ' Imagine'.

Toen terug naar ' The Garden'. In het jaar dat ik er met Frank Dielissen was, was er een flinke verbouwing. Het is echt mooi geworden. Een aantal jaren geleden ben ik bij het basketbal en ijshockey geweest, maar de zaal is niet meer terug te herkennen.

In de gangen rond om het stadion hebben ze foto's neergehangen met 366 dagen van het jaar (schrikkeljaar meegeteld). Op iedere dag is er wel een bijzondere gebeurtenis geweest. Een aantal belangrijke: HET gevecht van Mohammed Ali, het concert van 12-12-12 (Sandy), optreden van Bruce Springsteen (the Boss) met de Eaststreet band, Wrestlemania, enz, enz, enz. van 1 januari tot en met 31 december hebben ze een belangrijke gebeurtenis gevonden. Binnenkort speelt Eric Church in de Arena. Laatst nog gezien met Maria in Keulen. Geen verschil. Daar voor 500 man, hier zal hij voor 20.000 man spelen.

Via de tribunes (in het mooiste stadion ter wereld - waar heb ik dat vaker gehoord?) langs het ijs, naar de suites en naar de kleedkamers van de Rangers en van de Knicks. Erg leuke tour! Alleen vond de tourguide alles geweldig en het beste van heel de wereld. Enige jammere was dat er 2 supporters van Bayern Munchen mee liepen.

Luchtijd. Op naar de Empire Diner. Die stond al jaren in mijn boekje, maar helaas deze was dicht. Enorme waterschade vannacht. Dus volgend jaar maar terug gaan. Dan maar bij het restaurant daarnaast gegeten. Een Italiaans restaurant. Hier zou Gordon Ramsey eens langs moeten gaan. Het personeel was aan het bekvechten en er ging weinig goed. Hier kan hij een klus klaren. Gelukkig smaakte het eten wel!

Op naar 'the Path'. Deze bracht me naar Hoboken. Op bezoek bij Buddy (de cake boss). Het was super druk in zijn winkel, dus ik ben niet naar binnen gegaan. Wel naar de kust. Mooi uitzicht op Manhattan. Daarna iets gedronken in een kroegje. Fijne kroeg met veel tv-schermen. Nog wat voetbal en honkbal gekeken.

Ondertussen was het al 17 uur geworden. Tijd om naar de Yankees te gaan. Voor dat ik de juiste metro gevonden had was het al bijna 18 uur. Er waren overal demonstraties (1 mei - dag van de arbeid). Dus het viel allemaal niet mee om mijn halte te bereiken.

Ik was gelukkig wel om 18.30 uur in het stadion. Eerst naar vak 203 gegaan. Bald Vinnie was natuurijk weer daar en deed zijn roll call (zie facebook). Vantevoren heb ik flink wat foto's gemaakt van Brian McCann en van Kuroda. De catcher en de pitcher warmen zich op voor vak 203.

Daarna foto's gemaakt net achter de fotograven tribune en toen helemaal naar boven. Ik zat langs 2 Nederlanders. Een vader en een zoontje uit Groningen. Hij heette Tacco. Aardige man. Flink mee geklets. Hij had zijn zoon mee naar New York genomen. Zijn 1e dochter nam hij mee naar Berlijn en met zijn andere dochter gaat hij naar Hong Kong. Mooie reizen in het vooruitzicht. Zijn vriendin kwam uit Weert. Later bleek dat ik haar vader ken. Meneer v/d Klundert. Mijn oud docent economie. Dat is wel heel toevallig. Wat is de wereld toch klein.

De wedstrijd zelf was leuk, maar het resultaat niet. De Yankees hebben met 4 tegen 2 verloren. Ze kwamen al vlot op 0 - 1 achter. Elsburry sloeg daarna meteen een homerun 1 - 1. Maar daarna was het kansloos en werd er dus verloren. Man van de serie: Cano. De man die voor heel veel geld over ging van de Yankees naar Seattle.

Morgen weer een dag!




  • 02 Mei 2014 - 07:43

    Maria:

    Zo te zien en te horen geniet je ervan en ben je weer een ervaring rijker
    Dat er dan minder mooie dagen zijn door de regen kan de pret niet drukke
    Geniet van je laatste dagen
    Ik heb mooie verslagen gelezen
    Gezond weer thuis

  • 02 Mei 2014 - 07:44

    Maria:

    Vorige reactie was van mij
    Gr maria

  • 02 Mei 2014 - 08:33

    John:

    Ziet er weer goed/gaaf uit Niels. Ik neem aan dat ze daar ook een voetbalclub hebben? Hoeven die niet te spelen? Gave foto overigens van de in mist gehulde gebouwen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels

Actief sinds 08 Mei 2008
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 216381

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2015 - 10 Augustus 2015

New York 2015

12 Juli 2014 - 04 Augustus 2014

Rondje Engeland en Wales met een vleugje Frankrijk

28 April 2014 - 04 Mei 2014

New York, New York!

05 Juli 2013 - 28 Juli 2013

Rondje Duitsland en Oostenrijk

28 April 2013 - 05 Mei 2013

New York City here we come!

08 Juli 2012 - 30 Juli 2012

New York en omgeving

09 Juli 2011 - 27 Juli 2011

Van Miami via een binnenlandse vlucht naar NY City

06 Maart 2011 - 13 Maart 2011

New York City 2011

11 Augustus 2010 - 29 Augustus 2010

Van Miami naar New York

18 Juli 2010 - 08 Augustus 2010

Van Chicago via Canada naar New York

13 Februari 2010 - 21 Februari 2010

New York City

19 Juli 2009 - 10 Augustus 2009

Oost-Amerika

06 Juli 2008 - 28 Juli 2008

West-Amerika

Landen bezocht: