Dag.12. Nuernberg - Muenchen - Reisverslag uit München, Duitsland van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.12. Nuernberg - Muenchen - Reisverslag uit München, Duitsland van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.12. Nuernberg - Muenchen

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

16 Juli 2013 | Duitsland, München

We zijn vandaag in de voorlopig laatste stad in Duitsland aangekomen. We zitten in Muenchen. Bij het binnenrijden van de stad doemde meteen de Alianz Arena op. Maar die hebben we 'rechts' laten liggen. Morgen gaan we hier terug naar toe.

Wij gingen als eerste naar een ander stadion. Naar het oude Olympiastadion. Bekend van een niet al te onbelangrijke wedstrijd van het Nederland elftal, maar ook van de Olympische Spelen. Het was tevens het oude stadion voor Bayern Muenchen en 1860 Muenchen. Er lag helaas geen grasveld in en ook de atletiekbaan was verdwenen. Toch mooi om hier even geweest te zijn.

Daarna koers richting de stad gezet. Het was vandaag superwarm. We hebben het dan ook rustig aan gedaan. We zijn wel naar de Altstadt geweest maar we zijn vooral rond en op de Marienplatz gebleven.

Marienplatz is het hart van de stad. Er staan mooie gebouwen rond en op het plein. Bijvoorbeeld het nieuwe en oude stadhuis. We zijn ook op de Viktualienmarkt geweest. Daar stonden veel kraampjes en je kon ook overal eten en drinken. Natuurlijk ook de Peterskirche gezien.

We zijn bij de laatste Hardrock Cafe geweest die we in Duitsland tegen zullen komen. Lekker gegeten, goed gedronken en mooie muziek op de achtergrond. Ook meteen weer een shirt gekocht.

In de stad ben ik naar de fanshop van 1860 Muenchen geweest en daarna naar de fanshop van Bayern Muenchen. Daar voelde ik me toch niet op mijn gemak. Al dat rood! Maar toch bij alle twee een beker gekocht.

Op de terugweg naar het hotel kwamen we nog langs een aantal andere mooie en oude gebouwen. In het hotel hebben we heerlijk gegeten. Onze ober was een Nederlander die uit Enschede kwam. Hij had vandaag zijn eerste werkdag.

Nu een lekkere Jaegermeister in mijn hand en op de televisie FC Luzern tegen Borussia Dortmund. Morgen dus naar het stadion van de concurrent en dan op naar Oostenrijk. Mayrhofen staat op het programma.