Dag.7. New York City - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.7. New York City - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.7. New York City

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

04 Mei 2013 | Verenigde Staten, New York

Gisteren was inderdaad een U roept, wij draaien met de foto's. Heel wat meer met ons er op dan normaal. :p

Vandaag was het de rustigste dag van allemaal. In de ochtend hebben we tot 12 uur alleen maar gewinkeld. Precies genoeg gekocht zodat onze koffers niet over de 23 kilo heen gaan.

We zijn op 5th Avenue geweest en op Broadway. Nog even geheim houden wat we gekocht hebben. Maar ik denk dat het allemaal wel in de smaak zal vallen. Mijn cadeau voor Stijn is een beetje eentonig. Drie keer hetzelfde maar dan maatje 24 maanden, 3 jaar en 4 jaar. Dus op de groei iets gekocht. Rara wat zal dat zijn.

Na het winkelen zijn mijn ouders op Rockenfaller Plaza blijven zitten. We zaten daar nl. op een terrasje. Ik ben vandaar uit naar het honkbal gegaan. De laatste wedstrijd van deze vakantie. Dat wordt weer afkicken.

Ons pap en ons mam (ff Brababts) vermaken zich hier prima. Ze hebben heel veel gezien, en ze vonden het ook leuk om te zien. Het was wel vermoeiend. Dat is het eigenlijk ook wel. In 6 dagen tijd alles van Manhattan zien en daarbij nog een stukje van Hoboken (New Jersey) en Brooklyn. Ik denk dat er niet veel mensen zijn die echt alle wijken van voor naar achter en van links naar rechts gezien hebben.

(Reizen naar New York zijn bij mij te boeken en ik stel me graag beschikbaar als gids) :p Dus Bart...boeken maar!

Maar ondertussen was ik dus bij de middag wedstrijd van de Yankees aanbeland. Vandaag zat ik weer op de Bleachers. Met Bald Vinnie en met die vrouw die haar plaatje en stoeltje zo mooi deed poetsen. Dat is een groepje en die gaan IEDERE thuiswedstrijd. Dat zijn er maar 82 per seizoen. Het seizoen loopt van April tot September. Ik maar denken dat ik redelijk fanatiek ben.

Leuke wedstrijd in een heerlijk zonnetje. Nu wel een petje gekocht, zodat ik niet nog meer in een kreeft verander. De Yankees slaan 2 homeruns en zelfs Phil Hughes die wint weer eens een wedstrijd. Ik ben geen fan van deze pitcher maar vandaag toch wel. Hij deed het netjes. Dat mag dan ook wel gezegd worden. Verder kwam op het einde weer Mariano Riveira het veld in. Dat is toch wel echt geweldig (ja dat is zo!! Voor de niet honkbalkenners onder ons). Hij trekt de winst voor de 3e keer in 4 wedstrijden over de streep.

Ik heb ook filmpjes gemaakt van de Roll call van Bald Vinny en van de opkomst van Mariano Riveira. Maar die krijg ik niet op de site gedownload. Dat probeer ik nog vanuit Nederland.

Maar om een idee te hebben hier wat oude beelden van internet.

Roll call van Bald Vinny http://www.youtube.com/watch?v=Nexksro056Q
Opkomst Mariano Riveira http://www.youtube.com/watch?v=kSwn7bPY4Bo

Mijn filmpjes komen later!

Want Nederland is het land waar we morgen weer naar toe gaan. Helaas. Ik ben vandaag wat langer in het Yankee stadion blijven hangen, want het zal minimaal weer een jaar duren voordat ik weer in het stadion ben.

Na nog wat rond het stadion te hebben gehangen ben ik terug gegaan naar downtown Manhattan. Mijn ouders waren ondertussen weer naar Rockerfellar Plaza gegaan. Tijdens de wedstrijd zijn zij verder gaan winkelen en terrassen.

Op de plaza hebben we nog wat gedronken en toen als laatste stop van vandaag zijn we naar Deweys geweest. (Dat kroegje waar ik altijd kom). Weer een heerlijke Chili gegeten en fish and Chips. Ondertussen was de paardenrace: Kentucky Derby op tv. Niet normaal. Die hele kroeg stampvol en al die mensen maar juichen en schreeuwen naar die paarden. Het was net een WK wedstrijd van Nederland.

Nu zijn we weer op tijd terug in het hotel. De cadeaus zitten in de koffer. De koffer is verder ook gepakt. Vanavond op tijd naar bed. Morgen de laatste ochtend en voormiddag in NYC. Maar dat verhaal zal pas in de loop van de maandag online verschijnen.

  • 05 Mei 2013 - 13:10

    Rooie:

    Het gaat allemaal zo snel voorbij he... Maja that's life!

    Oja, over een jaar of 20 mag je bij ons gidsen... Eerder komt er dat toch niet van met de kids :)

  • 05 Mei 2013 - 21:36

    Jeroen:

    Een weekje is ook zo om als je je vermaakt en ook nog eens zo veel te doen hebt. Maar ja, straks ben je weer lekker bij het vrouwtje en kindje, das toch ook weer fijn.
    Groeten en goeie terugvlucht

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels

Actief sinds 08 Mei 2008
Verslag gelezen: 563
Totaal aantal bezoekers 216338

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2015 - 10 Augustus 2015

New York 2015

12 Juli 2014 - 04 Augustus 2014

Rondje Engeland en Wales met een vleugje Frankrijk

28 April 2014 - 04 Mei 2014

New York, New York!

05 Juli 2013 - 28 Juli 2013

Rondje Duitsland en Oostenrijk

28 April 2013 - 05 Mei 2013

New York City here we come!

08 Juli 2012 - 30 Juli 2012

New York en omgeving

09 Juli 2011 - 27 Juli 2011

Van Miami via een binnenlandse vlucht naar NY City

06 Maart 2011 - 13 Maart 2011

New York City 2011

11 Augustus 2010 - 29 Augustus 2010

Van Miami naar New York

18 Juli 2010 - 08 Augustus 2010

Van Chicago via Canada naar New York

13 Februari 2010 - 21 Februari 2010

New York City

19 Juli 2009 - 10 Augustus 2009

Oost-Amerika

06 Juli 2008 - 28 Juli 2008

West-Amerika

Landen bezocht: