Dag.12.: Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.12.: Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.12.: Chicago

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

19 Juli 2012 | Verenigde Staten, Chicago

De laatste dag alweer in Chicago. Vandaag met de metro naar downtown gegaan naar Michigan Avenue. Dat is de grote winkelstraat van de stad. De eerste keer dat Stijn in de metro gezeten heeft. De halte waar we op moesten stappen had geen lift, dat was niet erg handig. Maar alle andere haltes die we aandeden wel. Dat scheelde dragen.

We zijn als eerste naar het winkelcentrum van zeven verdiepingen gegaan bij de Chicago Water Tower. Naar de winkel 'Little Missmatched' en er was ook een grote 'Lego' winkel. Verder nog naar de Disneywinkel geweest. Die lag hier ook vlak bij.

In de 'Water Tower' is op de onderste verdieping een groot 'Foodcourt'. Bij binnenkomst kreeg je een kaartje. Daar werd al het eten wat je afhaalde digitaal bijgehouden en bij het naar buiten gaan kon je dan afrekenen.

Dat werkte echt super. Je had verschillende 'afhaalstations' Italiaans, Chinees, Thais, enz, enz. Eindelijk de eerste 'Chilisoep' gehad.

Verder nog wat rondgelopen door de winkelstraat en toen zijn we naar het stadion gegaan voor de middagwedstrijd tussen de Chicago Cubs en de Miami Marlins.

We waren iets later. De eerste 2 inningen waren al gespeeld. Maar we hadden nog niets gemist. Het was nog 0 tegen 0.

Eerst onze kinderwagen ingecheckt en toen naar onze plaatsen. Veel betere plaatsen dan gisteren. Goed zicht op het veld. Daarna nog twee grote bakken Sprite gehaald en ook nog een zak met pelpinda's.

Ik ben er toen goed voor gaan zitten. Als snel kwamen de Cubs opdreef. In de vijfde inning scoorde ze 4 keer. Dat was ook verdiend. In de zesde inning scoorde Miami tegen.

Tijdens de 7e inning is er altijd het liedje : Take me out to the ballgame. Dat wordt altijd door een speciale gast gezongen. Vandaag hadden we geluk. Ze hadden Gary Sinise gevraagd om te komen zingen.

Misschien dat de naam je zo niets zegt, maar het is de acteur die detective Mac Taylor speelt in de serie CSI New York. Een van mijn favoriete series. Toch wel een hoogtepuntje. Ieder jaar komen we wel een bekende acteur tegen van een film of serie.

Na de 7e inning zijn we terug gegaan naar het hotel. Het was al laat voor Stijn. We hebben verder niet veel gemist. Miami scoorde nog een keer. De einduitslag was dus 4 tegen 2 voor Chicago. Dit jaar winnen de thuisclubs die wij bezoeken. Dat was vorig jaar wel anders.

Morgenvroeg zetten we koers naar Indianapolis. Een stad waar 2 Nederlandse sporthelden geschiedenis hebben geschreven. Arie Luyendijk won hier een paar keer de Indy 500 en Rik Smits heeft hier erg succesvol basketbal gespeeld.

• 20 Juli 2012 - 06:57

Wendy:

Zo, deze foto's laat ik niet aan de meiden zien want dan weet ik wel ze naartoe willen!
    Julie heeft het er nu al over dat wij net als jullie ook naar de dierentuin gaan (met de trein!), maar veel derder dan Nederland gaan we deze vakantie niet.

Groeten!

• 20 Juli 2012 - 10:04

Jeroen:

En? Nog een windje in de windy city gelaten?

• 21 Juli 2012 - 00:09

Tinnilis:

Wel meer dan 1 :p

• 22 Juli 2012 - 04:36

Rooie:

Dju, deze had ik ook nog nie gelezen....Wat gaat de tijd toch snel... ;)