Dag.6.: Somerset - Pittsburgh - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.6.: Somerset - Pittsburgh - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.6.: Somerset - Pittsburgh

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

13 Juli 2012 | Verenigde Staten, Pittsburgh

Vrijdag de 13e werd een dag van totaal geen ongeluk. Al vroeg in de ochtend zijn we vertrokken naar Pittsburgh. Vandaag hebben we 112 kilometer afgelegd.

Via de bergen waren we rond 10 uur in het kleine stadje. Het lag er super mooi. Als eerste zijn we de berg opgereden naar Mount Washington. Op deze berg waren vroeger verschillende trams. Deze gingen via de helling recht naar beneden. Je kon dan van de top makkelijk naar beneden of natuurlijk ook andersom.

Er zijn nu nog maar twee van dit soort banen over. Wij zijn vandaag met de Duquesne Incline meegereden. Via de weg die er is, duurt het toch zeker 15 minuten. Met de tram ben je binnen 5 minuten van boven naar beneden. Deze baan is er al vanaf 1877.

Vanaf het observatiedek heb je een prachtig uitzicht. Je ziet dan de skyline van Pittsburgh. Stijn was weer volop aan het lachen tijdens het ritje.

Vervolgens zijn we naar de binnenstad gegaan. Je hebt eigenlijk twee centra. Als eerste zijn we op de zuid-oever geweest. Hier ligt het oude station. In dit voormalige station zijn winkels en restaurantjes. Wij hebben hier bij 'Hardrock Cafe' gegeten. Weer eentje die van de lijst afgestreept kan worden. En ook weer een t-shirtje gekocht. Er volgen er nog meer deze vakantie.

Stijn heeft nog in een treintje gespeeld en daarna zijn we naar het stadion van de Pittsburgh Pirates gegaan.

Hier hadden we een rondleiding gepland. Het stadion heet het 'PNC Park'. Het was erg druk. Dat komt omdat deze club op de 1e plaats staat in de competitie.

Het was een klein en compact stadion waar ruim 30.000 mensen kunnen zitten. Vanaf de zitplaatsen heb je een prachtig uitzicht over de 'Ohio River'. Via de tribunes, de kleedkamer van de Pirates, het veld, de persruimte en verschillende skyboxen kwamen we uiteindelijk bij de shop uit. Hier is de verzameling van Stijn weer uitgebereid: de mascotte van de Pirates mag ook mee naar Nederland. Voor mezelf natuurlijk weer een t-shirt gekocht van nummer 22: Andrew McCutchen. De beste speler van de club.

Na de tour wilden we nog naar het Andy Warhol Museum gaan, maar het was al 16 uur. Dit museum was open tot 17 uur. Er weinig tijd, en de prijs (20 dollar per persoon) vonden we voor een uurtje ook te hoog. Dus we zijn toen maar op weg naar het hotel gegaan.

Vandaag zitten we in het Holiday Inn Express. Onze kamer heeft een jacuzzi. Maar eerst zijn we gaan eten bij 'Smokey Bones Bar & Fire Grill'. Alleen de naam was al mooi. Het eten was ook erg goed. Vooraf een grote bak nachos met spinazei en artichokdipsaus. Daarna had ik een biefstuk nu van 15 oz. Ze worden per keer iets groter. Judith had een salade met daarbij een aardappel in schil met groente. Zag er ook lekker uit. Stijn heeft daar van zijn melk genoten.

Toen we gegeten hadden, was het alweer 19 uur en zijn we terug naar het hotel gegaan. Daar is Stijn gaan slapen en toen hij sliep zijn wij de jacuzzi ingedoken.

Lekker ontspannen, bubbelen en alle indrukken tot nu toe nog even voorbij laten komen. Ik ga nu nog even tv kijken. De New York Yankees spelen hun wedstrijd, en morgen dan weer vroeg opstaan. De koers wordt dan ingezet naar Cleveland.

• 14 Juli 2012 - 09:34

Jeroen:

Paniek vanmorgen, de waarbenjij.nu site deed het niet!!!

• 14 Juli 2012 - 09:38

Chris,Annemarie,Luc:

Hey wereldreizigers! We volgen uiteraard jullie reis weer en na een stroeve start zijn jullie weer goed op weg. Fijn om te lezen dat "de kleine" het zo goed naar zijn zin heeft, aangezien het geen doorsnee reisje dicht bij huis is hè. Het valt ons op dat jullie wel erg (lekker?) vroeg uit de veren zijn dagelijks. Wel een voordeel voor het reizen natuurlijk, want je hebt de hele dag voor je zodat je het een en ander goed kunt bekijken. De honkbalfoto's beginnen ook weer goed op te dagen, dus volgens ons is iedereen weer in z'n sas. Ook was jullie bezoek aan het monument betreffende het 11 september gebeuren ook weer indrukwekkend. We wisten inderdaad niet dat in dat plaatsje daar een herdenkingsmonument te vinden was. Leuk voor Stijn dat papa een nieuwe verzameling begonnen is! Verder hopen we dat jullie hebben genoten van het hotel met jacuzzi! Wel zo'n prettige manier om te ontspannen en je voor te bereiden voor de volgende dag. Veel plezier nog en we volgen het wel!
    Groeten van ons.

• 14 Juli 2012 - 09:40

Jeroen:

Die stadions lijken trouwens wel allemaal op elkaar zo of niet? Deze deed mij iig weer denken aan het stadion van san diego, hoog achter het veld en dan naar achter wat lager en aan de overkant niks.
    Heb je de verzamelingen weer goed uit kunnen breiden?

• 15 Juli 2012 - 03:25

Rooie:

Even voor de vorm nog een berichtje hier... Ik was gisteren een beetje te lam zullen we maar zeggen. :)