Dag.10. Tampa - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.10. Tampa - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.10. Tampa

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

18 Juli 2011 | Verenigde Staten, Tampa

Jaaaaaa...sorry Bruno! Net pas terug van het stadion, maar hier komt het verslag dan weer!

Vandaag weer een dag rustig aan gedaan, want de komende week zal het vast minder rustig zijn in New York City.

Vanmorgen uitgeslapen, was weer eens nodig. Heerlijk een dagje geen auto rijden. Daarna zijn we gaan eten bij Olive Garden. De helft maar gekregen van wat we besteld hadden, dus daar ging hun fooi. We hebben nu afgesproken dat we voorlopig niet meer daar gaan eten. Pas op de laatste dag in New York. Want het wordt een beetje een ´overkill´ aan Olive Garden.

Vanavond zijn we naar de honkbalwedstrijd van de New York Yankees geweest. Ze speelden in Tampa. Dit was de eerste keer dat ik een uitwedstrijd van deze ploeg zie. Er waren erg veel supporters van New York.

Het thuispubliek probeerde de uitsupporters te overstemmen met koebellen. Dat is daar helemaal de hit. Als je er langs zit, word je er helemaal gek van.

Het was een super spannende wedstrijd, en ook dit keer duurde de wedstrijd ruim vier uur. Maar nu was het gewoon binnen de negen inningen gedaan. Viel niet mee. De Yankees kwamen achter maar vlak voor het einde van de wedstrijd werd het vier tegen vier. In de top van de negende inning wisten de Yankees nog een punt te scoren, waardoor het 5 tegen 4 werd.

Er zat behoorlijk fanatiek publiek om ons heen. Een aantal mensen had voor iedere speler een aantal spandoekjes gemaakt, en iedere keer als een speler van Tampa op kwam of een goede actie maken stond die man met een bord over die speler te zwaaien en te roepen. Ik dacht dat ik af en toe gek ben bij het voetbal. Maar dit sloeg echt alles.

Derek Jeter (mijn favoriete speler) deed het rustig aan. Heeft wel een bal geraakt, maar had verder niet veel invloed op het spel. Maar dat kan een van de volgende wedstrijden wel weer gebeuren. Dan zien we ze nog een aantal keren in New York zelf spelen.

Wat gebeurde er nog meer tijdens de wedstrijd? Ehr....het stadion werd door de bliksem geraakt, waardoor een aantal stadionlampen het niet meer deden. De wedstrijd heeft toen zeker 25 minuten stil gelegen. Na hard werken van het stadionpersoneel kregen ze weer wat lampen aan de praat, en kon de wedstrijd verder gespeeld worden.

Morgenvroeg gaat om 7 uur de wekker, en dan gaan we de auto inleveren. Om 9 uur kunnen we inchecken voor onze vlucht naar New York. Om 12.05 uur vliegen we dan, en iets minder dan drie uur later komen we op JFK aan.

Vanaf morgen weer verhalen over New York en omgeving, dan zijn we vast weer actiever dan de laatste 2 dagen.

• 19 Juli 2011 - 04:45

Rooie:

Ik gaj ook maar us naar bed dan! :) slaap wel, en de groeten aan Judith!

• 19 Juli 2011 - 04:54

Niels Habraken:

De foto´s komen er nu op. Maar dat zie je morgen dan wel. Slaap lekker en tot morgen. Groetjes aan Linda en de kleine!

• 19 Juli 2011 - 06:06

De Vijfjes:

He Saampjes

Een goede reis naar New York!
    En tot de volgende verslagen!

Gr Angelique x

• 19 Juli 2011 - 08:03

Frenkie:

Hehe nu weer de bliksem, wat doe je allemaal zeg? ;-)

Klinkt als een vette pot honkbal.

• 19 Juli 2011 - 09:20

Chris,annemarie, Luc:

Niels, Judith en .....,
    we zijn erg benieuwd naar jullie ervaringen in New York. Bij ons begint het langzamerhand ook behoorlijk te kriebelen. Twee weekjes nog maar hè, maar daar hebben we het tussendoor nog wel over als jullie weer in Buul zijn. Veel plezier nog in New York (en bij de Yankees natuurlijk)!!!
    Groetjes van ons!