Dag.9. Tampa - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.9. Tampa - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.9. Tampa

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

17 Juli 2011 | Verenigde Staten, Tampa

De eindbestemming van het eerste gedeelte van de vakantie is bereikt. We zijn in Tampa aanbeland. Het is hier goed toeven. De regen hebben we achter ons gelaten en hier schijnt vol op de zon en is het een graad of 35.

In 4 uurtjes zijn we van Tallahassee naar Tampa gereden. Voordat we naar het hotel gingen zijn we langs het trainingsstadion van de New York Yankees geweest. Tijdens springtraining bereiden bijna alle clubs zich voor in Florida. Ze hebben ook allemaal een eigen stadionnetje. Als echte fan moet ik ook hier een keer geweest zijn. Over het complex gelopen en een aantal spullen in de shop gekocht. Derek Jeter heeft vorige week zijn 3000 hit gehad (zijn er in de hele geschiedenis van het Amerikaanse honkbal maar 28 spelers die dit hebben bereikt). Een t-shirt, een paar bandjes (zoals die van Armstrong) en een gedenkplaatje van dit feit gekocht.

Vervolgens zijn we naar het hotel gereden. Meteen het zwembad in gedoken en hier zijn we ook voorlopig ook niet uitgegaan. Maar op den duur moesten we wel, omdat we kaartjes hadden voor de wedstrijd van de Tampa Bay tegen de Boston Red Sox. Een heuse topper. De nummer 1 tegen de nummer 3.

De eerst keer dat ik een wedstrijd zie in een gesloten stadion. Beetje Amsterdam Arena effect. Alleen ligt er in dit stadion ´Tropicana Field´ een kunstgrasveld. Verder wel een mooi stadion. Er is zelfs een gedeelte van een aquarium in het stadion met daarin een aantal vissen. Hoe kan het ook anders: Rays

We waren om 18 uur binnen en zijn toen naar het restaurant gegaan. We hadden een tafel aan het raam. Hier kon je warming-up van beide ploegen goed zien. Daarna naar de shop gegaan en een shirt gekocht van ´Longoria´ een van de beste spelers van de Rays.

Wat een wedstrijd.....nu ik aan het typen ben (plaatselijke tijd 1.05 uur) is de wedstrijd nog bezig. Hoe kan het dan dat ik al aan het typen ben. Op den duur zijn we naar huis gegaan. Het was 00.15 uur geweest en het stond nog altijd 0 tegen 0 in de 11e inning.

De wedstrijd duurde toen al dik 4 uur. Nu ondertussen al dik 5 uur. Ze zijn nu in de 14e inning bezig. Judith ligt in bed, en ik kijk de wedstrijd af via de tv.

Het was wel een spannende wedstrijd en er gebeurde heel veel.

1) de pitchter van de Tampa Bay Rays had op den duur 10 spelers van de Red Sox uitgegegooid door 3 strike te gooien. Dat is erg bijzonder, want het is voor heel het publiek een gratis pizza waard. Heel het publiek werd gek en heel het stadion riep de hele tijd om pizza. Het zal wel dat die Amerikanen hun dikke kop houden. Ja, en ik ook als ik die pizza morgen op ga halen.

2) een speler van de Tampa Bay Rays kreeg het voor elkaar om een lamp in het dak te raken. Hierdoor spatte de lamp uit een en kwam op het veld terecht en ook op een aantal spelers en in de tribune.

3) Een supporter wist het veld op te rennen, werd daarna getackeld door de bewaking en afgeleverd bij de politie. De supporter ging in de handboeien mee.

4) De 15e inning staat op het punt te beginnen en er is nog steeds door niemand geschoord.

5) Wat een sfeer tussen de supporters. Hoewel Boston een aantal duizend mijl van Tampa afligt, waren er super veel supporters van Boston. Ik denk nog wel meer dan die van Tampa. Hele tijd zingen en lol. Zo moet het zijn.

6) Bij de ingang werden beeldjes van Johnny Damon (speler Rays en oud-speler van de Yankees). Alleen kinderen kregen dit beeldje. Dus ik wees naar de buik van Judith en vroeg of onze kleine al zo´n beeldje mocht krijgen. Dat was geen probleem. Dus dat was ook weer mooi geregeld.

7) Een kat als dj.

Hopelijk duurt de wedstrijd morgen van de Tampa Bay Rays tegen de New York Yankees iets minder lang. Want morgen ben ik niet van plan om eerder te gaan. Dat wordt de eerste keer dat ik een uitwedstrijd van de Yankees live ga bijwonen.

Het is nu bijna half 2 in de nacht en de wedstrijd gaat maar door. Maar ik ben ondertussen klaar met mijn verhaal. Ik blijf nog wel even kijken en dan merken we van zelf wel wie er zal gaan winnen. Als het morgen maar de New York Yankees zijn. Morgen is het trouwens de nummer 1 tegen de nummer 2 van de competitie. Mooi vooruitzicht. Wat we verder doen? Uitslapen, zwemmen en misschien nog dingen bezoeken: Maar dat zien we morgen wel weer.

  • 18 Juli 2011 - 05:57

    Niels Habraken:

    De Boston Red Sox wint in de 16e inning met 1 tegen 0 van de Tampa Bay Rays.

  • 18 Juli 2011 - 06:38

    De Vijfjes:

    He Niels

    Heb jij geluk! Nu ook jij lekker naar jou bedje!

    Weltrusten!!

    Gr Angelique

  • 18 Juli 2011 - 06:46

    Frenkie:

    Whahaha nielske toch, ik zat net bij het ontbijt even ESPN te kijken, die wedstrijd was er live op, bij de 15e inning of zo ben ik afgehaakt om naar mn werk te gaan.
    Ik ben blij dat ik niet in het stadion zat ;-)


  • 18 Juli 2011 - 09:38

    Rooie:

    Damn, prachtig stadion. Techniek staat voor niets tegenwoordig!

  • 18 Juli 2011 - 09:53

    Michen:

    Hoi Niels,
    Weer erg leuk om je belevenissen in de USA te volgen. Ik moet nog wachten tot oktober dat ik op reis mag ( India&Nepal). Helmond Sport is intussen al volop bezig met de voorbereidingen op het nieuwe seizoen. Ik zie je over een paar weken wel bij de eerste thuiswedstrijd. Hoor dan wel hoe alles geweest is.

    Nog erg veel plezier en geniet er van.

    Gr. Michen

  • 19 Juli 2011 - 04:20

    Rooie:

    Uj, kheb nie den hele dag den tijd! ;)

  • 19 Juli 2011 - 04:33

    Tinnilis:

    Ik ben nu aan het typen! haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels

Actief sinds 08 Mei 2008
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 216388

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2015 - 10 Augustus 2015

New York 2015

12 Juli 2014 - 04 Augustus 2014

Rondje Engeland en Wales met een vleugje Frankrijk

28 April 2014 - 04 Mei 2014

New York, New York!

05 Juli 2013 - 28 Juli 2013

Rondje Duitsland en Oostenrijk

28 April 2013 - 05 Mei 2013

New York City here we come!

08 Juli 2012 - 30 Juli 2012

New York en omgeving

09 Juli 2011 - 27 Juli 2011

Van Miami via een binnenlandse vlucht naar NY City

06 Maart 2011 - 13 Maart 2011

New York City 2011

11 Augustus 2010 - 29 Augustus 2010

Van Miami naar New York

18 Juli 2010 - 08 Augustus 2010

Van Chicago via Canada naar New York

13 Februari 2010 - 21 Februari 2010

New York City

19 Juli 2009 - 10 Augustus 2009

Oost-Amerika

06 Juli 2008 - 28 Juli 2008

West-Amerika

Landen bezocht: