Dag.6. Daytona International Speedway - Cordele - Reisverslag uit Cordele, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.6. Daytona International Speedway - Cordele - Reisverslag uit Cordele, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.6. Daytona International Speedway - Cordele

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

14 Juli 2011 | Verenigde Staten, Cordele

Vandaag stond dan het bezoek aan de ´Daytona International Speedway´ op het programma. Op deze baan heeft onze landgenoot Arie Luyendijk ooit een race gewonnen.

De Daytona 500, die hier gereden wordt, is de meest prestigieuze race uit het NASCAR Sprint Cup kampioenschap. Deze wordt sinds 1959 ieder jaar in februari op het ovaal circuit gehouden. Op het wegcircuit wordt ieder jaar de 24 uur van Daytona gereden, een van de belangrijkste uithoudingsraces voor sportwagens.

Met een tram zijn we rondgeleid. Eerst langs het circuit af en toen gingen we via een tunnel naar het binnengedeelte van het circuit. Helaas ging de tram niet over de baan zelf, maar we hebben via het binnenstuk wel de hele ronde gezien.

In het middenstuk van de baan zijn we bij de pits geweest en ook naar het ereschavot. Vanaf het middenstuk had je een mooi uitzicht op de tribunes waar dik 140.000 mensen kunnen plaats nemen.

Als laatste zijn we in de ´Sprint-tower´ geweest. In deze toren zit de pers en heeft daar een geweldig uitzicht op de baan.

Na de rondleiding zijn we gaan lunchen en toen richting Atlanta. We hebben dik 5 uur gereden, maar toen begon het weer heel erg te regenen. Toch erg toevallig. Ben 1x al met Judith hier geweest en 1x met Frank. En op ongeveer dezelfde plek begint het weer noodweer te worden. Dus meteen gestopt en een hotel opgezocht. Morgen rijden we nog 2 uurtjes en dan zijn we in Atlanta. Hopelijk dan droog, want dat is wel handig. Anders gaat de wedstrijd Atlanta Braves tegen de Washington Nationals niet door. Dat zou een beetje jammer zijn. Anders voor niets zo´n lange weg gereden.

Morgen gaan we weer op tijd naar Atlanta, maar eerst nog even wachten tot 2.30 uur. Dan is het 8.30 uur in Duitsland, en dan start de voorverkoop voor de eerste thuiswedstrijd van Borussia Dortmund tegen HSV.

Op dat tijdstip bel ik even en probeer ik 2 kaartjes te bemachtigen. Daarna snel slapen, want morgen weer een mooie dag voor de boeg, als het weer mee wil werken.

• 15 Juli 2011 - 05:05

Jeroen:

Hui,
    Geen rondje mogen scheuren daar met jullie huurbak? Of in zo'n sportwagentje. Das jammer:).

• 15 Juli 2011 - 05:27

Hej Jeroen!

Jullie vertrekken toch ook bijna?? Wanneer en hoelaat gaan jullie?

Was wel jammer dat we zelf niet ff mochten crossen! Was wel mooi geweest in het kader van de zwarte cross. Ben nog steeds 3fm aan het luisteren....bijna half 9 (nog een uur) en dan maar hopen dat ik kaartjes heb. :p

groeten,

Niels

• 15 Juli 2011 - 05:56

De Vijfjes:

He Nielske
    Succes met je kaartjes en slaap lekker voor zometeen!

Gr Angelique

• 15 Juli 2011 - 12:26

Tinnilis:

Het hotel van vanavond heeft geen internet, dus dat wordt een dagje overslaan met een reisverslag plaatsen. Tot snel!

• 15 Juli 2011 - 20:51

Tinnilis:

Toch internet. Dus vanavond na hopelijk een honkbalwedstrijd weer een nieuw verslag.