Dag.4. Lion Country safari en Fort Pierce - Reisverslag uit Fort Pierce, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.4. Lion Country safari en Fort Pierce - Reisverslag uit Fort Pierce, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.4. Lion Country safari en Fort Pierce

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

12 Juli 2011 | Verenigde Staten, Fort Pierce

Vanmorgen hebben we Miami Beach achter ons gelaten en hebben we koers ingezet richting Fort Pierce. Dat ligt aan de oostkust van Florida.

Vandaag stond het Lion Country Safari in Loxahatchee (in de buurt van Palm Beach) op het programma.

Dit safaripark lijkt op de ´Beekse Bergen´ maar dan is het iets groter en indrukwekkender.

Dit park bestaat uit twee delen. Als eerste zijn we door een 200 ha groot gebied gereden waarin je leeuwen, giraffen, neushoorns en andere wilde dieren van dichtbij kunt bekijken. Dichtbij is dan ook erg dichtbij. Je staat op een halve meter van een neushoorn. Best eng. Zeker als je nagaat, dat we gisteren een filmpje op youtube gezien hebben waarbij een van die beesten een auto ging aanvallen. Maar we hebben het overleefd.

Bij de ingang kregen we een cd en die vertelde je precies wat er allemaal in de verschillende gebieden te zien was. Heel veel foto´s gemaakt.

Het tweede gedeelte van het park bestaat uit een kleine dierentuin, pretpark, vogelhuizen, een kinderboerderij, eilanden waar apen wonen, maar ook kermisattracties, boottochten en een park met plastic dinosauriërs.

Je hebt een aantal uren nodig om alles goed te kunnen zien, het is echt een aanrader. Judith heeft zelfs een Giraffe mogen voeren. Het beestje heeft zo een aantal blaadjes uit haar hand gegeten.

Aan het einde van de middag zijn we naar het plaatsje Fort Pierce gereden. Dit plaatsje is bekend van het UDT Seal Museum. Op die plek was een opleidingskamp uit de Twee Wereldoorlog. Van 1943 tot 1946 werden hier meer dan 3000 Navy Seals opgeleid

Hier hebben wij een kamer geboekt bij ´Comfort Suites Hotels´. Goed hotel voor weinig geld. We hadden ons verheugd op een middagje zwemmen en bubbelen in de jacuzzi. Maar net toen wij in het zwembad aankwamen begon het te regenen. En niet heel zachtjes. Dus nu wachten tot het wat droger is.

Ondertussen nu maar alvast het verslag typen. Vandaag gaan we verder niet heel veel meer doen. Als het straks droog is, als nog zwemmen en dan eten en naar bed.

Morgen gaan we weer op tijd vertrekken richting Daytona Beach. Als we daar aan komen, want het kan zo maar zijn dat we halverwege de reis een retourtje naar de maan boeken. Maar morgen meer daarover.

• 12 Juli 2011 - 19:45

El Diabolo Rojo:

Toch best knap dat je al die tijd vrij maakt om je verslagen te schrijven...!! ;-) Maar ik moet wel toegeven dat het de geinteresseerde volger wel een mooi beeld geeft van wat jullie daar allemaal uitspoken in de U S van de A en met de foto´s erbij wordt het plaatje natuurlijk helemaal compleet.

Er zitten trouwens prachtige foto´s tussen..!!!

Hier K weer, rain rain rain on his way, maar gelukkig hebben we die 3 nieuwe sterren gekocht die ons volgend seizoen weer de titel zullen bezorgen :-))

Geniet er nog van en I´ll be waiting for the next chapter in your travelbook.

Eén ding staat wel vast, volgens mij moet ik toch ook maar eens naar Noord-Amerika, heeft me nooit echt aangetrokken, maar begin toch stilaan van mening te veranderen.

Doe trouwens Osama de groeten ;-)

Hoedu, D.

• 12 Juli 2011 - 20:14

De Vijfjes:

He Saampjes

Kei skon fotookes!
    Nu zien jullie op een dag alle dieren waar jullie al jaren naar op zoek zijn?

Goede reis verders en tot schrijven!

Groetjes Angelique en de rest xx

• 12 Juli 2011 - 21:34

Jeroen:

Oja, ik zat al te denken, waar is Fort Pierce bekend van, maar nou weet ik het weer...;)
    En toch mooi dat je nu niet meer naar Afrika hoeft, kun je volgend jaar weer naar de vs:).
    Groeten en tot snel.
    Jeroen

• 13 Juli 2011 - 06:38

Frenkie:

haha en vorig jaar lukte t ons met pijn en moeite 1 alligator te zien, en nu overal dieren waar je kijken kan. Had je vorig jaar een dipje als reisleider?

Niels volgend jaar naar usa jeroen? thats not a question, thats an answer :)

• 13 Juli 2011 - 07:49

Carola:

Geniet van jullie mooie verhalen. Weet nog niet wanneer maar eens zal ik de USA ook bezoeken.
    Weet alleen niet na al die bezoeken van jullie welk gedeelte nu het mooiste is om te zien.
    En dan die foto's, ze zijn schitterend en het ziet er toch heel anders uit dan de Beekse bergen.
    Over het weer hebben jullie ook al niet te klagen en daarom doen wij dit hier in Buul wel.
    Geniet er nog van en ga zeker door met het schrijven van je verhalen dan kunnen wij in ieder geval mee blijven genieten.

Groetjes Carola

• 13 Juli 2011 - 10:30

Judith:

frank,de dierenspotter met de scherpe ogen was er vorig jaar ook niet bij,
    daarom hebben jullie zo weinig dieren gezien.
    dus geen dip van de reisleider.

groeten judith

• 13 Juli 2011 - 14:33

Maria:

Hallo Niels en Judith

Als ik het zo bekijk is het een mooi dierenpark ,niet alle soorten zul je hier vinden denk ik zo
    En je moet er ook zelf doorlopen dan ervaar je het anders als dat ik ze nu kan bekijken
    Ook hier is het weer herfstachtig ,je krijgt voor een paar mooie dagen er regenachtige dagen ervoor te rug volgens de krant hier ,menig mensen boeken nog gauw een reisje naar een warm land
    Maar het weer moet jullie niet deren ,nog genoeg te zien en te ondernemen
    Veel plezier Gr Maria

• 14 Juli 2011 - 03:19

Rooie:

Skon Skon!

• 14 Juli 2011 - 06:41

John:

Waar zijn de hondjes? Ik zie een paar lieve katjes maar geen hondjes ;-).
    Ziet er weer goed uit!

• 14 Juli 2011 - 06:54

Wendy:

Toch wel een strakke zet om voor 12 dollar extra een grotere (lees veiligere) auto te nemen. Had niet graag langs de neushoorns in een C1 gereden...