Dag.2. (deel 2) Miami Beach - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.2. (deel 2) Miami Beach - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.2. (deel 2) Miami Beach

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

10 Juli 2011 | Verenigde Staten, Miami Beach

Om 11.05 uur zouden we gaan vliegen. Iedereen zat in het vliegtuig, maar van een aantal vlieggasten klopten de reispapieren niet. Nou lekker handig. Die koffers zaten al in het toestel, dus alles moest er weer uit. Dat leverde ons een vertraging en 1 uur in het vliegtuig zitten op.

De verdere vlucht met British Airways ging voorspoedig. De tijd vliegt toch redelijk snel voorbij als je een eigen homecinema-set hebt. Ik heb 3 films gekeken op de heenvlucht. Als eerste de thriller ´The Tourist´, daarna nog de comedy´s ´Hallpass´ en ´Paul`. Een top programma om uit te kiezen. Vooral de laatste 2 waren ijzersterk.

Allemaal films die vrij nieuw zijn. Dus Bruno...mocht je ze nog niet gezien hebben. Zeker de moeite waard!

Om 16.00 uur kwamen we dan op het vliegveld van Miami aan. Eerst 25 minuten in de rij bij de douane. Dat viel reuze mee. Het was super druk, maar ze hadden voor de verandering de loketten die eigenlijk voor de Amerikanen bedoeld zijn ook geopend.

Daarna naar de koffers, die stonden al langs de band. Erg makkelijk. Volgende halte was de auto ophalen bij ´Alamo´.

Met een shuttlebus word je naar de afhaalplaats gebracht. Daar duurde het heel erg lang. Zeker 35 minuten in de rij gestaan, met als dieptepunt een Duitser die om beide armen 1 rolex had. Decadenter kan het haast niet, maar ja...dit is Miami: ´Gezien, en gezien worden´.

Dit jaar gingen we voor een kleine auto (model c1), maar het is uiteindelijk toch een grote bak geworden. Voor maar 12 dollar per dag, hadden we de grootste auto met nog meer luxe. Ach ja…we moeten toch mee doen! Het is uiteindelijk een Dodge Charger geworden. Zegt me helemaal niets, maar het was een net nieuwe auto en een comfort dat dat ding heeft.

Na een kort ritje door de stad waren we bij ons hotel aangekomen ´Crest Hotel and Suites´. Dit hotel ligt in het zuiden van Miami Beach (South Beach). (http://www.crestgrouphotels.com/CrestHotelSuites.htm)

Meteen een duik in het zwembad genomen, maar het was ondertussen al 19 uur. Wel lekker. Het was ongeveer nog een graad of 30.

Na het zwemmen op naar ´Ocean Drive´. Er zijn zeer veel verschillende art-decohotels te vinden. Ook een aantal restaurantjes. Wij zijn gaan eten bij ´Finnegansway´. (www.finnegansway.com)

Hier zijn we al vaker geweest. Het smaakte weer goed. Een iets te grote biefstuk (in Nederland kun je met drie personen hier van eten) en een bord pasta met kip waar je een heel weeshuis van kunt voeren. Welkom in Amerika. Er is niets veranderd.

Na het eten meteen terug naar het hotel. De lange reis heeft zijn tol geëist. Judith ligt al te slapen en ik duik er ook zo in, want morgen staat er nog een dag Miami op ons te wachten.

• 11 Juli 2011 - 03:34

Bart :

veel te veel tekst om zo vroeg te lezen! Ik kijk liever plaatjes ;)

• 11 Juli 2011 - 06:36

De Vijfjes:

He Gezellig om jullie weer te volgen.
    Veel plezier saampjes

Gr Angeliquex

• 11 Juli 2011 - 09:15

Yo, ben er... ;)

• 11 Juli 2011 - 09:22

Rooie:

Alle drie de films nog niet gezien trouwens..... Ik ben ze op dit moment natuurlijk niet aan het downloaden want dat zou illegaal zijn. ;)

• 11 Juli 2011 - 09:58

Niels Habraken:

Bartje! Internet was te traag voor woorden gisteren, nu staan de foto´s er gelukkig wel op!

• 11 Juli 2011 - 10:05

Anouk:

Dat zwembad en die autooooo! Wow :)

• 11 Juli 2011 - 10:06

Jeroen:

Hui,
    Is ook altijd wat met die vliegtuigen, maar ja wat is een uurtje op een hele vakantie zullen we maar zeggen.
    Groeten,
    Jeroen

• 11 Juli 2011 - 10:45

John:

Ziet er weer goed uit!
    Even de site in de favorieten zetten en maar weer volgen ja!
    Veel plezier en geniet ervan!

• 11 Juli 2011 - 11:35

Diana:

een hele fijne vakantie en zal iedere dag proberen jullie verhalen weer te lezen.

En lars kijkt net als Bart graag naar de foto's

Groetjes Diana, Tjerk en Lars

• 11 Juli 2011 - 13:48

Vette auto JA!

• 11 Juli 2011 - 17:39

Wilhelmien:

Zo, dat ziet er niet slecht uit wat zwemmem wat kijken en wat eten, zo hoort vakantie
    te zijn.
    Groetjes Jos en Wilhelmien

• 11 Juli 2011 - 17:59

Frenkie:

gdvrdmm ik wil terug naar de eastcoast niels :-)

• 12 Juli 2011 - 04:21

Rooie:

Uj, waar blijft dat verslag! ;)