Dag.6.: New York City (deel 1) - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.6.: New York City (deel 1) - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.6.: New York City (deel 1)

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

11 Maart 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Gisterenavond heb ik geen verslag meer getypt. Het was zo´n slecht weer, dat je gewoon niets kon doen. Wel nog bij het theater van Daniel Radcliffe gestaan. Maar meer dan een nat pak heb ik niet gekregen. Geen Daniel te bekennen. Die was blijkbaar al binnen. Helaas vanavond laatste kans.

Maar vandaag is het de laatste hele dag dat we in New York zijn. Ontbijten zoals gewoonlijk bij ´Pret a manger´.

Daarna zijn we naar ´Central Park Zoo´ gegaan. Een leuke (wel kleine) dierentuin aan de rand van Central park. Er zijn ongeveer 150 dieren te zien van drie verschillende zones: tropen, california en poolgebied.

Bij het tropische gedeelte lopen aapjes vrij rond en vliegen er veel vogels. Ook een aantal pauwen loopt daar rond. Daar zijn we allebei van geschrokken. We stonden zo weer buiten.

De ijsberen en de pinguïns waren erg leuk om te zien. De pinguïns werden net gevoerd. Leuke beestjes. Ze waren behoorlijk druk.

Naast de dierentuin mocht je ook naar de kinder dierentuin. Daar liepen geiten, schapen, varkens en een paard rond.

Na nog een korte wandeling door Central park kwamen we bij de set van ´Empire Boardwalk´. Deze serie komt in Nederland op zondag op Nederland 3. Deze serie volg ik niet (jaaaaa..ik volg niet alles, wel veel). Er liepen ook geen acteurs rond, want ze waren binnen aan het filmen. Dat was wel jammer.

Daarna zijn we naar het stadion van de New York Yankees gegaan. In het stadion is ook een ´Hardrock Cafe´. Daar hebben we gegeten. In de shop een T-shirt gekocht, maar weer niet voor mezelf. Weer voor de toekomstige kleine. Een ´My first Hardrock T-Shirt´.

Toen we terug liepen naar de metro zijn we eerst nog een winkel met New York Yankees spullen binnengegaan. En daar heb ik wel iets voor mezelf gekocht. Een dikke trui of is het meer een vest van de Yankees.

Nu zijn we weer in het hotel. Rust voor Judith en ik ben aan het luisteren naar Helmond Sport tegen Go Ahead Eagles. Saaie wedstrijd, maar hopen dat de 3 punten in Helmond blijven.

Vanavond naar de musical met Chris North en Kiefer Sutherland. Daarna nog 1 keer bij het theater staan waar Daniel Radcliffe speelt. Als onze musical gedaan is, dan is die van hem nog een half uur bezig. Dan moet ik een strategisch goede plaats kunnen innemen. En zo niet, dan eet ik dat boek van Harry Potter op!

Vanavond meer.

• 13 Maart 2011 - 12:34

Jeroen:

En was alex de leeuw er ook? of waren ze weer naar madagaskar?