Dag.4. New York City (deel 1) - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.4. New York City (deel 1) - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.4. New York City (deel 1)

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

09 Maart 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Het is weer 15 uur en we zijn weer even terug in het hotel. Judith gaat weer rusten en ik ga weer voetbal luisteren via radio 1 en dit verslag typen.

Vanmorgen zijn we gaan ontbijten bij ´Pret a manger´. Een derde broodjeszaak. De broodjes die worden vers gemaakt, en wat niet verkocht wordt, gaat weg en wordt niet een dag later als nog verkocht. (www.pretamanger.com)

Daarna zijn we met een andere metro dan gebruikelijk ´Path-system´, want we gingen naar een andere stad. We zijn vandaag in New Jersey geweest.

In New Jersey zit namelijk ´Carlos Bakery´. De eigenaar ´Buddy Valastro´ kennen Judith en ik van zijn real life soap. Het is een beetje de `Jean-Marie Pfaff´ van de USA. Maar dan leuk!

Op Discovery Channel (Travel en Living) komt dagelijks ´Cake Boss´. Hier wordt iedere keer mee gekeken in deze bakkerij. Op tv zagen alle taartjes en vooral cupcakes er altijd heerlijk uit. Dat moesten we zelf ondervinden.

Dus met de trein naar Hoboken en toen drie straten wandelen. Daar zagen we in ´Washington Street´ de winkel. Er stond buiten al een rij. We zijn toen aangesloten en na 25 minuten konden we eindelijk de winkel binnen.

Het was erg gezellig in die winkel. We hebben daar zeker nog 20 minuten moeten wachten voordat we aan de beurt waren, maar het was absoluut geen straf. Er was veel interactie tussen personeel en klanten. Er werd gezongen (een van de bakkers was jarig) en regelmatig kwamen er bekende mensen die altijd in de serie te zien zijn de winkel binnengelopen. Ze hadden tijd voor een praatje en voor foto’s te maken. Ik denk dat de bakker in Nederweert-Eind hier weinig in ziet. Maar voor een keer was het wel leuk.

De producten die er verkocht waren zien er prachtig uit. Grote taarten tot cupcakes. Je kon alle kanten op.

Eindelijk waren we aan de beurt. We hadden tijd genoeg gehad om onze keuze te maken. Judith heeft een klein taartje van chocolade en met een grote aardbei besteld. Ik zelf had gekozen voor een cupcake met Koekiemonster.

Nadat we dit lekkers hadden opgegeten, zijn we terug naar New York gegaan. We zijn daar via ´Herald Square´ naar 5th Avenue gelopen.

Herald Square is het plein waar `Macys´ ligt. De bijenkorf maar dan 10x zo groot. Daarna hebben we het tweede gedeelte van 5th Avenue afgelopen. Gisteren hadden we het eerste gedeelte gehad.

Een paar winkels binnengeweest en toen gingen we naar de NBC-store. NBC is een grote tv-zender in Amerika. Die maken ook heel veel leuke tv series. Zoals Law and Order en 30 Rock. En die ´30 Rock´ is mijn favoriete comedy. Laten ze nu net daar aan het filmen zijn voor die serie.

De hoofdrolspeler ´Alec Baldwin´ was op de set aanwezig. We hebben hem ook goed kunnen zien. Alec Baldwin is bekend van onder andere:

series:
- 30 Rock
- Will and Grace
- Las Vegas
- Friends

films:
- my sisters keeper
- Hunt for the red October

Daarna wilden we naar de NBA-store gaan. Maar die was er niet meer. Die krijgt een nieuwe locatie in New York en die is dan gewoon dicht. Beetje jammer.

Daarna zijn we nog de Trump-Tower ingegaan. Geweldig hoog gebouw met een prachtige binnenkant van marmer en watervallen.

Vanavond uit eten en naar het theater. Dus een miniverslagje komt er nog aan.

• 09 Maart 2011 - 21:23

Jeroen:

Bam, is dat een snelle reactie of is dat snel?
    Lees mijn bericht bij je verhaal van gisteren (dag 3 deel 2) --> Belangerijk!!
    Groeten oet Schot

• 10 Maart 2011 - 14:06

Wilhelmien:

Misschien moeten we toch een keer naar New York om inspiratie op te doen, een soort studiereis dus, het ziet er allemaal wel leuk uit,
    groetjes die bakker uit Eind