Dag.2.: New York City (deel 2) - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.2.: New York City (deel 2) - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.2.: New York City (deel 2)

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

07 Maart 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Nadat Judith nog wat geslapen had, zijn we weer op pad gegaan. Als eerste kwamen we weer in de wijk ´Theater District´. Dit is de wijk die we het meeste aan doen in onze reis. Dit is namelijk het hele gebied rond ´Times Square´ en de belangrijkste plekken op ´Broadway´.

We zijn bij het ´Bryant Park´ uitgestapt. Vroeger was dit de plek van drugsdealers en ander gespuis, maar tegenwoordig is dit park bekend om de modeshows die hier gegeven worden tijdens ´Fashionweek´.

Rond dit plein liggen een aantal mooie gebouwen: het ´Bryant Park Hotel´ en de ´New York Public Library´. Via 6th Avenue zijn we langs het ´Alonquin Hotel´ en het ´Lyceum Theater´ gelopen. Mooie bijzondere gebouwen. Via de ´Diamond Row´ het diamantendistrict (zoals in Antwerpen) zijn we naar een Iers restaurant geweest: ´Rosie O´Grady´s Steak en Seafood´. Judith heeft een stuk zalm gehad en ik een heerlijke biefstuk.

Na het eten zijn we meteen doorgegaan naar het stadion van de New York Knicks. Wat is de ´Madison Square Garden´ toch een geweldige sporttempel.

De wedstrijd was erg spectaculair. De Knicks waren oppermachtig. Ze speelden tegen de Utah Jazz van onze landgenoot Elson. Deze was helaas geblesseerd.

Twee topspelers uit de NBA: Carmelo Anthony (34 punten) en Amar´e Stoudemire (31 punten) waren de helden van de wedstrijd. Ze speelden allebei niet eens zoveel minuten. Maar het was echt genieten. De einduitslag was 131 tegen 109 in het voordeel van de New York Knicks. De speler met de meeste punten was toch van de Utah Jazz en dat was Al Jefferson met 36 punten.

Vanavond ook de eerste drie bekenden Amerikanen gezien. Iedere keer weer in New York is het raak. Als eerste zagen we Kevin Bacon. Een filmster van onder andere de films: the River Wild, Hollowman, JFK en Apolo 13. Helaas konden we geen foto van hem maken.

Daarna zagen we Joe Frazier. Dit was een van de beste boksers ooit. Oud-wereldkampioen en oud-olympisch kampioen in het zwaargewicht. Hij heeft zelf een legendarische wedstrijd gebokst in ´Madison Square Garden´ tegen Muhammad Ali.

Als derde en laatste zagen we vandaag Larry Johnson. Een oud-basketballer van de New York Knicks. Hij is een oud-Allstar-speler.

Het was vandaag een lange dag. Het is ondertussen bijna 00.00 uur. Tijdens het typen luister ik naar 3fm. Herinneren ze me even dat ik Barcelona tegen Arsenal niet zal zien morgen. Maar dat is eigenlijk niet erg, want morgen gaan we weer de stad in.

• 08 Maart 2011 - 18:24

De Vijfjes:

He Saampjes

We moeten samen aan de tafel,want ik wil toch ok wel naar New York!

Gr Die trubbelkont oit Heliemond XX

Angelique Alaaf!!!!

• 09 Maart 2011 - 13:02

Frank:

jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers, jaloers,