Dag.13.: Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.13.: Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.13.: Boston

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

23 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Boston

Vandaag hadden we een vol dagje Boston op het programma staan. Het plan was een bezoek aan de TD Garden. Dit is de beroemde thuishaven van de NBA ploeg Boston Celtics en NHL ploeg Boston Bruin. Het hele jaar door zijn hier dagelijks rondleidingen inclusief een sportmuseum. Uiteraard net vandaag was 1 van de 2 dagen per jaar dat het gesloten was.

Tevens wilde we de binnenstad bezoeken en savonds een honkbalwedstrijd van Boston Red Sox bezoeken. Zeg maar gerust Wet Sox. De regen kwam de hele dag met bakken naar beneden vallen zodat we al soppend in onze sokken en schoenen door de stad konden slenteren. De temperatuur is in 2 dagen gedaald van 42 naar 13 !!! graden. Ongelooflijk.

Uiteindelijk besloten we smiddags een bustour tocht door de binnenstad te maken ivm de regen. Deze begon saai, slecht zicht en een saaie chauffeur. Maar toen kwam de wisseling van chauffeur, en wat voor 1. De tocht veranderde in een soort van stand-up comedian tour. Hij kondige vooraf al aan dat we boften omdat hij in tophumeur was op deze prachtige dag. Zo begon hij over een mislukt ondergronds 10-baanse snelweg genaamd the big-dick, en gaf aan het daar warm van te krijgen waardoor hij zei: "oh man, do you see that nice rear-end of that car in front of me?, i wanna hump that one". En zo liet hij met gas en remmen de bus op en neer shaken. Ook New York Yankees fans moesten er aan geloven. Niels hield wijs zijn mond. Daarna kwamen we bij het graf van oud-gouverneur Sam Adams en gaf aan dat het cafe tegenover het graf het biermerk Sam Adams tapt en voegde er aan toe: "you can drink a cold Sam Adams while watching the real cold Sam Adams trough the window". Omdat Boston ook bean-town genoemd wordt beeindigde hij de tocht met een boston-accent grap: "why does a bean-soup bowl contains 239 beans and not one more?, cuz then it will be 2-farty".

Na deze show gingen we eten bij Game-on Steakhouse bij het stadion van de Red Sox. Noteer deze naam, na uitgebreide testen in alle steden die we bezocht hebben heeft deze tent met voorsprong de beste steaks van de east-coast. Daarna naar de Red Sox, een mooi zeer oud stadion met veel sfeer. Het deed me denken aan het Fulham stadion. Het werd een spannend avond, zowel op regengebied als de wedstrijd. Uiteindelijk wonnen de Red Sox met 6-3 en keerden we terug naar het hotel

Omdat Niels nog steeds over straat aan het rennen is en tegen iedereen schreeuwt:"yes, the home-team finally won" krijgen jullie het dagverslag vandaag weer eens van frank als stevig maar voedzaam ontbijt op jullie bord.

Nu slapen en morgen de grande-finale inzetten met onze intocht in New York City.

• 24 Augustus 2010 - 03:24

Rooie:

Ik ga zo ook maar us slapen...Toch vermoeiend dat zink maken ;)

Oja, mocht ik nog eens aan de East-Coast komen, dan zal ik zeker even bij Game-On binnen wippen :)

• 24 Augustus 2010 - 07:17

D.:

Hee Dielis,

net 1 van de 2 dagen per jaar dat het dicht was? Doet me denken aan een voetbalstadion in Londen-Zuid.... ;-)

• 24 Augustus 2010 - 13:20

Wendy En Julie:

Ook bij jullie is het weer dus niet zo best, al zijn jullie zo goed op de hoogte dat ik vast niet hoef te melden dat het hier in Ammerzoden ... weer is. Julie heeft veel geslapen, na de vermoeiende dag met Judith gisteren. Maar ze heeft er niets ernstigers aan over gehouden.

Geniet van de laatste week!

• 24 Augustus 2010 - 15:10

Gust:

Hee Dielis, die grappen waren denk ik beter als je d'r zelluf bij was...? ;-)

• 25 Augustus 2010 - 03:33

Rooie:

Ik voorspel voor vandaag, een laat bericht van onze vrienden in de US of A.... ;)

• 25 Augustus 2010 - 11:08

Rooie:

Behold the power of the red.. Ik zei het toch! :)