Dag.5.: Atlanta - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.5.: Atlanta - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.5.: Atlanta

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

15 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Atlanta

Voor het eerst staat Frank aan het roer van een dagverslag. Eindelijk ben ik een keer noemenswaardig fit om op het eind van de dag een bericht te typen. Een eerste jetlag en dat in combi met insomnia was het even ademhappen de eerste dagen voor mij.

Vandaag hadden we een zeer druk programma. Atlanta city, gisterenavond mochten we al even proeven wat deze stad te bieden had. Ondanks het gebrek aan palmbomen, stranden en gegarandeerd goed weer kreeg ik meteen het gevoel dat deze stad mij beter ligt dan het ook niet vervelende Miami. De mensen zijn vriendelijk, veel entertainment, veel mensen op straat, drukke parken. Zo ook het Olympic Centennial Park wat eigenlijk het centrum is van al het entertainment van Atlanta.

Na een wandeling door dit park begonnen we met een rondleiding door het hoofdkantoor van CNN in Atlanta. Hier vinden bijna alle opnames plaats. Om 10.00 uur hadden we de rondleiding na eerst een intensieve veiligheidscontrole, het leek wel of we weer een vliegtuig in gingen stappen.

We kregen veel te zien, zoals de regiekamer waar we mee konden luisteren hoe van alle camera's geswitched werd tot wat uiteindelijk de tv-beelden werden. Ook bezochten we de hoofdstudio. Helaas was er nu geen uitzending omdat de beelden toen van Washington afkwamen inzake de discussie of er een moskee mag komen op ground zero of niet. Wel jammer, want ik had vandaag namelijk mijn makkelijke afritsbare broek aan voor mijn ingestudeerde streakers-actie. Deze zal dus elders maar plaats moeten vinden. Iemand een idee?

Ook zagen we de ruimte waar alle info vergaard wordt voor uitzendingen, het nieuws kan hier niet snel genoeg gaan. Zo duurde het 7 minuten voordat het 9/11 door CNN op de buis gebracht werd. Ook was er een enorm hotel binnen het complex dat bedoeld is voor alle gasten van uitzendingen en personeel.

Na CNN staken we het park over en gingen we op bezoek bij Coca Cola voor weer een rondleiding. Ook dit was interessant om het hele tijdsverloop te zien hoe dit merk zich sinds 1886 ontwikkeld heeft. Op het eind mochten we alle 68 producten proeven. Toch jammer dat Coca Cola geen 60 biersoorten op de markt heeft.

Daarna was het tijd voor weer iets typisch Amerikaans: a ballgame at Turner Field. Ofwel honkbal met de Atlanta Braves tegen de Los Angeles Dodgers. We hadden mooie plaatsen schuin achter het thuishonk en het was snikheet. Ook hier hebben ze een Piet Paulesma. Voorspeld werd 28 graden en regen. Het werd 44 graden en kurkdroog. Ons mam zegt altijd dat ik genoeg moet drinken bij hitte. Dus ik liet me de Budweiser goed smaken. Ze kwamen het zelfs op de zitplaats brengen dus enige treurnis was op zijn plaats toen de wedstrijd voorbij was. Het was overigens een slachtpartij. Het werd 13-1 voor The Braves met homeruns, gestolen honken, opstootjes en een hoop nationalistische toestanden zoals het volkslied vooraf en halverwege het lied God bless America, en ook werd een lokale oorlogsveteraan geeerd. En wij ons in Nederland maar ergeren als er bij SC Heerenveen het Friese volkslied wordt gezongen.

Nog meer typische Amerikaanse dingen? Jazeker, na de ballgame gingen we naar Varsity, de grootste drive-in burger/hotdog tent ter wereld. Heerlijke lokale specialties gegeten vanuit onze auto en deze weggespoeld met een dikke milkshake. Nu even relaxen in het hotel en daarna nog even het nachtleven in. Iets met Shooters, Hooters of Booters of zoiets, ik weet het niet zeker ;)

Uiteindelijk dus 'Hardrock Cafe'. Morgen gaan we verder naar 'Nashville'. Op naar de 'Country' muziek.

• 16 Augustus 2010 - 06:04

Bart:

slecht hoor Niels, jy bed in en Frank het verslag laten typen ;)!

• 16 Augustus 2010 - 07:13

De Vijfjes:

He

Ik mis nu wel de foto"s???
    Maar 't verslag is ok!

Gr Angelique en de rest

• 16 Augustus 2010 - 07:53

Rooie:

Dat was dus een mooi gevuld programma!

Hahaha Versity: "What'll ya have?"

Is ooit docu over geweest. De eerste vestiging is ergens rond 1930 gebouwd voor nog geen 1900 Dollar! Nu kunnen ze in 1 vestiging 30 DUIZEND mensen per dag aan!! Echt ziek!

Mooi stukje America wat jullie dus beleeft hebben ;)

• 16 Augustus 2010 - 10:14

Jeroen:

En hoe waren de toeters bij Hooters;)?

• 16 Augustus 2010 - 10:56

John:

Toeters of vuvuzela's ;).
    Klinkt allemaal goed heren.
    Jammer dat jullie de sport der sporten nog niet gezien hebben. Football (en niet stomme rugby maar het engelse Football ;))

Groeten!

• 16 Augustus 2010 - 18:27

Maria:

He Hallo

Jullie hebben een goed gevult progamma gehad vandaag ,ook vermoeiend
    Had je geen "bacardi bij niels ?
    Gr Maria

• 17 Augustus 2010 - 06:40

Rooie:

Hey Niels, Als je me s'nachts wakker smst, verwacht ik ook dat er een verhaal klaar staat als ik s'morgens beneden kom! ;)

Maar Nashville is dus goed bevallen :)

• 17 Augustus 2010 - 08:00

Toon En Els:

Dag heren,

Waar blijft jullie verslag vandaag??
    Misschien te diep in het glaasje gekeken?

• 18 Augustus 2010 - 00:09

Niels Habraken:

Pap en Mam, gewoon bij de goeie dag kijken, misschien dat dat wat scheelt ;)