Dag 17: Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag 17: Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag 17: Boston

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

03 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Boston

Vandaag hebben we Boston beter leren kennen. We hebben de 'Freedom Trail'-route gelopen. Deze route staat aangegeven met een rode streep op de stoep.

Je komt dan langs alle belangrijke gebouwen en plaatsen van de stad. Maar voordat we deze route gingen lopen, zijn we eerst naar 'Cheers' gegaan. Deze kroeg is de echte kroeg waarop de tv-serie is gebaseerd. We hebben eerst wat gedronken in de bar die echt op de set van de serie heeft gestaan. Deze hebben ze in een gedeelte van het cafe verwerkt. Daarna hebben we gekeken naar de ruimte waar het echte oude cafe gevestigd is.

Daarna de route gelopen. We hebben onder andere de volgende gebouwen gezien: Massachusetts State House, Park Street Church, Granary Burying Ground (hier liggen de ouders van Benjamin Franklin begraven), King's Chapel en de Old State House. Halverwege de route zijn we gestopt om iets te eten bij 'Hardrock Cafe'.

Daarna was het al tijd om richting de 'TD Garden' te gaan. Dit is de thuishaven van onder andere de NBA-ploeg 'Boston Celtics'. Maar de zaal wordt ook gebruikt voor evenementen. Vanavond stond het concert 'The E.N.D. 2010' van de Black Eyed Peas op het programma.

Voor een uitverkocht huis werd er een geweldige show weggegeven. Alle bekende hits kwamen voorbij. Het was een knallende show. Op den duur ging een van de bandleden zwevend door de lucht op een motor over het publiek heen. Ik heb wel filmpjes gemaakt, maar die staan op mijn gsm. Deze kan ik niet op internet zetten. Op mijn hyves staan wel filmpjes van het concert.

In het voorprogramma stond 'T-Pain'. Wij kenden deze man verder niet, maar het publiek ging uit zijn dak. Gelukkig hield hij na 30 minuten op met zijn optreden en werd alles klaar gemaakt voor de B.E.P.'s.

Het werd echt een show om nooit meer te vergeten. Bijna alle liedjes kenden we. Het mooiste vonden we de dj-set van will.i.am. Hij draaide verschillende hits van andere artiesten. Ook het lied 'Big girls don't cry' van 'Fergie' was ook super goed. Het concert werd afgesloten met 'I gotta feeling'. Dat was helemaal geweldig. Het hele publiek zong mee. Wat een sfeer!

--------------

De totale set zag er als volgt uit:

Intro
"Let's Get It Started"
"Rock That Body"
"Meet Me Halfway"
"Alive" (snippet)
"Don't Phunk With My Heart"
will.i.am Freestyle Rap segment (BBMe)
"Imma Be"

"Big Girls Don't Cry"

will.i.am Solo DJ Set
"In the Ayer"
"OMG"
"Put Your Hands Up 4 Detroit"
"American Boy"
"Don't Stop 'til You Get Enough"
"Don't Stop the Music"
"Wanna Be Startin' Somethin'"
"White Lines (Don't Don't Do It)"
"Thriller"
"Jump Around"
"Otherside"
"Smells Like Teen Spirit"
"Don't Stop Believin'" (North America)
"Right Round" (North America)

I Am in the House (Video interlude)

"Now Generation" (North America)
"Pump It"
"Where is the Love?"
Encore

Medley
"Party All the Time"
"Showdown"
"Boom Boom Pow"
"I Gotta Feeling" with a snippet of With or Without You sung by Fergie over the backing.

-----------------

Morgen gaan we weer Boston in. 's Avonds naar de wedstrijd tussen de Boston Red Sox en de Cleveland Indians. Hopelijk wint nu een keer wel de thuisploeg!

• 04 Augustus 2010 - 11:57

John:

Klinkt goed Niels! B.E.P.! Gaaf man. De juiste keuze gemaakt? of...?

Have fun bij de Boston Red Sox!

• 04 Augustus 2010 - 12:29

Rooie:

Jullie hadden mooie plaatsen zeg! klopt het dat Fergie altijd zo zuiver zingt, dat je kan liplezen?? ;)

Heeft lang geduurd of niet die show, is nogal een setlist! VET VET VET!

• 04 Augustus 2010 - 12:46

Oom Harry En Tante W:

Hallo Judith en Niels,
    Eindelijk heb ik tijd gehad om jullie reis helemaal door te lezen en foto's te bekijken.(ben zel pas terug uit Venezuela). Het is geweldig wat jullie allemaal zien en vooral meemaken. Wij hopen dat jullie laatste dagen van de reis nog net zo veel zullen zien en genieten!!

Groetjes

• 05 Augustus 2010 - 07:21

Diana, Tjerk En Lars:

wow wat een geweldig concert moet dat geweest zijn zeg.

Geniet nog van de laatste dagen van de vakantie.

• 06 Augustus 2010 - 17:24

Miranda:

Hoi Niels,

Bekende beelden voor mij. Tof om het zoveel jaar later nog eens terug te zien.
    Groetjes en geniet nog even. Het einde van deel 1 komt namelijk in zicht.