Dag.12.: Fundy Bay - Acadia National Park - Bangor - Reisverslag uit Bangor, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.12.: Fundy Bay - Acadia National Park - Bangor - Reisverslag uit Bangor, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.12.: Fundy Bay - Acadia National Park - Bangor

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

29 Juli 2010 | Verenigde Staten, Bangor

Vandaag voor het laatst in Canada. Jammer, maar helaas. De laatste dagen van onze reis zullen we in Amerika doorbrengen.

We zijn van Fredericton naar de Fundy Bay gereden. We zijn via een soortgelijke route als gisteren gereden. Deze route werd met blauwe bordjes met daarop een vuurtoren aangegeven.

Helaas was het deze morgen heel erg mistig. Het zicht was af en toe erg slecht. Deze baai staat bekend als de plaats met het grootste getijdenverschil ter wereld, met 16 meter verschil tussen eb en vloed. Dat was ook goed te zien. Het water was een heel stuk terug getrokken van de kant.

Door het slechte zicht hebben we de route hier eerder afgebroken en zijn we de snelweg opgegaan richting Amerika. We waren dit keer snel de grens over. De man van de douane vroeg ons waar we vandaan kwamen en wat we kwamen doen. Daarna mochten we doorrijden.

We langs 'Moosehorn National Wildlife Refuge' in het plaatsje Baring. Dit ligt in de staat 'Maine'. Hier kregen we uitleg van een aardige mevrouw. Ze vertelde ons over de beren en over de elanden die in het gebied leven. Ze gaf ons ook een tip op een bepaalde route te rijden. Daar was de kans op een eland groter.

We hebben toen deze route gereden. We kwamen langs kleine meertjes, maar geen eland te bekennen. Het enige wat we gezien hebben is een muisje en de 'Amerikaanse Zee-arend'.

Gisteren hebben we trouwens wel een eland gezien. Deze stak de straat over vlak voor onze auto. Maar dat ging te snel om er een foto van te maken.

De eindbestemming van vandaag was het Acadia Nationaal Park. Dit park ligt op het eiland 'Mount Desert'. We hebben de 'Park Loop Road' afgereden. Dit is een ronde die over het hele eiland gaat.

Je rijdt langs en over bergtoppen. Je hebt een mooi uitzicht op de Atlantische Oceaan. Langs de kust zijn veel granietstenen platen te vinden. Er zijn dichte bossen met veel planten en dieren. Natuurlijk hebben we ook hier geen dieren gezien.

Aan het einde van de route hebben we de 'Cadillac Mountain' beklommen (gewoon met de auto). Deze berg is met 466 meter de hoogste berg aan de Amerikaanse Atlantische kust. Vanaf de top heb je een prachtig uitzicht over de gehele omgeving.

Na het park zijn we doorgereden naar het plaatsje Bangor. Hier hadden we gisteren een hotel geboekt. Vanavond doen we rustig aan. We hebben net gegeten. Het eten is mij niet zo goed bekomen. Dus zo slapen en hopen dat ik morgen geen buikpijn meer heb.

Dan gaan de reis richting de staten 'New Hampshire' en 'Vermont' met de 'White Mountains'.

• 30 Juli 2010 - 03:20

Rooie:

Ze houden ons gewoon allemaal voor de gek! Er zitten helemaal geen wilde dieren daar in Canada. gewoon een lokkertje! :) (zet aluminiumfolie hoedje weer snel op)

Tot morgen..Ik ga werken! (jaja naar de Zink)

• 30 Juli 2010 - 06:33

Wendy:

Gelukkig is het uitzicht geweldig maar voor de beesten kun je beter naar de dierentuin...

Geniet nog even van de vakantie, dan volgen wij hier de reisverslagen.

Groetjes, Wendy

• 02 Augustus 2010 - 19:01

Maria:

Hallo niels en Judith

Ben wat achter met lezen ,er gebeuren ook hier leuke dingen
    We fietsen heel wat af ,wel anders als ik jou reisverslagen lees
    Ik geloof wel als ik alles lees en de foto~S bekijk dat het daar heel wat mooier is als bij ons ,maar elk land heeft ook zijn eigen mooie omgeving
    Geniet van alles
    Gr