Dag.11.: Langs de Saint John River - Fredericton - Reisverslag uit Fredericton, Canada van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.11.: Langs de Saint John River - Fredericton - Reisverslag uit Fredericton, Canada van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.11.: Langs de Saint John River - Fredericton

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

28 Juli 2010 | Canada, Fredericton

'Tonights gonna be a good night' klonk om kwart voor 4 in de morgen. Dat betekende dat mijn wekker af ging.

Wat een tijd, maar we moesten verder. Om 5.30 uur zou de Ferry naar 'Trois-Pistoles' vertrekken.

De overtocht duurde 1,5 uur. Maar het leverde prachtige plaatjes op. Ook van walvissen. We zagen ze helaas niet van heel dichtbij, maar we konden ze wel herkennen. Her en der om de boot heen zag je het water de lucht in spuiten. Geweldig om te zien.

Na een vlotte reis kwamen we aan de andere kant van 'Fleuve St-Laurent' aan. We zijn toen meteen naar Edmunston gereden, want daar begint een route die met groene bordjes is aangegeven. Deze gaat helemaal langs de Saint John River naar het zuiden van de provincie 'New Brunswick'.

Edmunston is een plaatsje met invloeden van indianen en pelshandelaren. Hier hebben we ontbeten. Bleek het hier weer ineens een uur later te zijn. Dus nu is er nog maar 5 uur verschil met Nederland.

De gehele route gaat langs de rivier. Dwars door de bergen. Prachtig om te rijden. Het is een lange tocht maar het is iedere minuut genieten.

We zijn vervolgens naar het plaatsje 'Grand Falls' gereden. Hier is een 23 meter hoge waterval te bewonderen.

Daarna stond 'Hartland' op het programma. Hier ligt de langste 'covered bridge' (391 meter) ter wereld.

Daarna zijn we doorgereden naar Fredericton. Een klein stadje aan de oever van de Saint John River. Het is de hoofdstad van de provincie. Het centrum is zeer klein, maar er zijn heel veel restaurantjes. We hebben er heerlijk gegeten. Ik had weer een steak. De derde avond op rij. Ik wil niet op de weegschaal staan.

Morgenvroeg gaan we naar de 'Fundy Bay'. Bruno zei het al in zijn reactie. Er is in deze baai een verschil tussen eb en vloed van maar liefst 16 meter.

De rest van de reis hebben we vandaag aangepast. We gaan morgen de grens al over naar Amerika. Dan zetten we koers naar de 'White Mountains.

Ons programma voor de komende dagen is helemaal veranderd. We hadden nog een Nationaal Park in Canada op het programma staan, maar deze laten we links liggen. We gaan nu ook niet langs de kust van Amerika naar New York toe. Maar gaan nog een stuk door het noorden van de USA trekken.

De rest van de route ziet er als volgt uit:

Donderdag 29 juli: Via de Fundy Bay naar Bangor
Donderdag 5 augustus: New York
Vrijdag 6 augustus: New York
Zaterdag 7 augustus: New York
Zondag 8 augustus: Budel-Schoot

Wat we precies gaan doen, dat lees je de komende dagen gewoon weer hier op de site!

• 29 Juli 2010 - 07:13

Rooie:

En was Canada wat jullie ervan gehoopt hadden? Het zier er iig prachtig uit!

greets!

• 29 Juli 2010 - 08:40

De Vijfjes:

He Saampjes

Geweldig!!
    Wat hebben jullie al veel gezien in deze korte tijd en wat is Canada een mooiiii land.
    Gr Angelique en de rest

• 29 Juli 2010 - 09:35

Frank:

lake placid? ga je ala theo maassen de gouden ijshockey plak uit 1980 buit maken? :)

• 29 Juli 2010 - 12:00

John:

Ziet er weer goed uit heer en dame.
    Aan je route te zien heb je nog mooie dingen voor de boeg! We blijven volgen!

• 29 Juli 2010 - 13:00

Diana, Tjerk En Lars:

Wat leuk is het weer om de verhalen te lezen en de foto's te bekijken.

Nog een hele fijne vakantie daar.

• 29 Juli 2010 - 17:33

Ben:

Jullie hebben alweer prachtige foto's gemaakt.
    Het is in Canada volgens de foto's de moeite waard.
    Het programma wat jullie afwerken lijkt mij wel vermoeiend. Maar jullie zien wel iets van de wereld. En ja Niels ook Helmond wint zonder jou als supporter van VVV.
    Mvv begint met -7 punten en Fortuna met -2 aan de competitie.
    Geniet nog maar van jullie reis.

• 02 Augustus 2010 - 19:23

Maria:

Hallo jullie daar

Zag dat ik wat over heb geslagen

Heb het weer gelezen en de foto~s bekeken
    En ik moet zeggen het lijkt me erg mooi daar je moet het wel zelf beleven om er echt van te kunnen genieten
    Ik geloof ook dat je tijd te kort komt en je alles her moet beleven als je thuis bent
    Gr nog veel plezier