Dag.10.: Cote Nord - Saguenay NP - Les Escoumins - Reisverslag uit Les Escoumins, Canada van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.10.: Cote Nord - Saguenay NP - Les Escoumins - Reisverslag uit Les Escoumins, Canada van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.10.: Cote Nord - Saguenay NP - Les Escoumins

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

27 Juli 2010 | Canada, Les Escoumins

Help!!! Hier spreekt dus echt helemaal niemand Engels. Het communiceren gaat soms met handen en voeten. Mijn Frans is toch wel een beetje weggeroest. Binnenkort de boeken van mijn collega van Frans maar eens lenen!

Vandaag hebben we echt het mooiste stuk natuur tot nu toe gehad. Door de bergen zijn we langs de noord kust gereden van 'Fleuve St. Laurent.

Het ene uitzicht is nog mooier dan het andere uitzicht. We zijn ook naar het Nationale Park Saguenay gegaan. Dit is een prachtig Fjord van zo'n 100 kilometer lang.

We hadden nog geen hotel geboekt. Dus we hebben even moeten zoeken. We wilden eigenlijk in het plaatsje 'Tadoussac' overnachten, maar dit was zo massaal. Busvrachten vol met toeristen waren hier op zoek naar een slaapplaats. We zijn toen snel doorgereden naar het plaatsje Les Escoumins. Een stuk rustiger. We hebben uiteindelijk een motel gevonden waar zelfs ook nog internet aanwezig is.

Om in het plaatsje Les Escoumins te komen, hebben we een stukje met een Ferry moeten varen. Ook dit leverde prachtige beelden op. We hebben zelfs walvissen gezien. Alleen staan ze niet op de foto. Dat ging allemaal te snel.

Morgen hopen we die beter te kunnen zien, omdat we dan een overtocht maken van hier naar de zuid-kust. Anders zouden we weer helemaal terug moeten via Quebec. We hebben al veel zin in de overtocht. Alleen moeten we al om 5.30 vertrekken. Om 4 uur gaat de wekker, want we moeten 45 minuten voor vertrek klaar staan op de kade. Dat wordt dus een echte korte nacht.

We komen dan in het plaatsje 'Trois-Pistoles' aan. Hier vandaan gaan we de provincie 'New Brunswick' in. Onze reis door Canada duurt nog een paar dagen en dan gaan we weer de grens over naar Amerika.

• 28 Juli 2010 - 06:49

Rooie:

New Brunswick, daar hebben ze de grootste getijde wisseling ter wereld. 15 meter verschil! En dat 2x per dag. (ja discovery channel is toch nog ergens goed voor!) Gaan jullie daar nog naar kijken?

Mooie foto's weer. En skonne auto!

• 28 Juli 2010 - 06:56

John:

Daar zijn we weer. Mooi mooI!. Gave foto's en idd een gave bak man!
    Cool!

Have fun!

• 28 Juli 2010 - 08:47

Wilhelmien:

geweldige natuur en mooie fotos

groetjes

• 28 Juli 2010 - 11:43

Chris,Luc, Annemarie:

Wat een mooie foto's en leuke reisverslagen! ps. Jullie luxe vervoermiddel valt niet echt op hé? Nog veel plezier en belevenissen op jullie reis. We houden de site in de gaten. Groetjes overburen Quincy.

• 28 Juli 2010 - 20:35

Bianc:

Mooie foto's!
    Juut trek je het nog een beetje??
    Toch wel vermoeiend zo'n reis.
    Maar wel een hele belevenis!
    Veel plezier nog.

Groetjes oet Aelse.