Dag.4. Point Pelee National Park - Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.4. Point Pelee National Park - Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.4. Point Pelee National Park - Niagara Falls

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

21 Juli 2010 | Canada, Niagara Falls

Vandaag zijn we de grens overgestoken naar Canada. Dat viel nog niet mee. De vrouw aan de balie wilde van ons het groene visumpapiertje hebben. Maar dat hadden we deze keer niet hoeven in te vullen. Dat hoefde niet meer volgens het personeel van Americain Airlines.

Zij had hier nog nooit van gehoord. Dus ze nam onze paspoorten mee en ging rond bellen. Toen bleek inderdaad dat als je via bepaalde luchthavens de USA binnenkomt niet meer zo'n formulier hoeft in te vullen. Een van deze luchthavens is Chicago. Toen mochten we gelukkig verder rijden.

Het rijden viel ook niet mee, want we hadden in het begin niet door dat de snelheden op het bord nu niet meer in mijlen stond, maar weer gewoon in kilometers. Dus toen er 80 kilometer per uur stond, reden we 80 mijl. Dat zou een hoge bekeuring geweest zijn, maar we kwamen daar na een aantal minuten achter.

Amerika is een gek land, maar dat geldt ook voor Canada. Naast de drive-inn van Burger King heb je hier ook banken met een drive-inn. Vanuit je auto pinnen. Lekker handig!

Als eerste tussenstop stond het 'Point Pelee National Park' op de planning. We hebben hier een aantal rare vogels, schildpadden en een slang gezien. Dit is een van de kleinste Nationale Parken van het land. Het is een van de belangrijkste vogelreservaten van het continent. In het park is ook het zuidelijkste puntje van Canada. Maar het treintje dat je daar naar toe brengt, was net 5 minuten geleden vertrokken. Dan zouden we een dik uur moeten wachten. We hebben toen maar besloten om daar niet op te wachten.

We zijn toen verder gereden naar de Niagara Falls. Dit zijn de grote watervallen die zowel vanuit Amerika als vanuit Canada te bezoeken zijn. Je hebt hier een prachtig uitzicht. We zijn niet met een bootje dichtbij geweest, omdat we anders geen fotocamera meer over zouden hebben.

Op een bepaald moment zagen we ook een regenboog. Een erg fraai uitzicht. Een beetje vreemd als je dan de straat oversteekt en je naar Clifton Hill loopt. Aan de ene kant de natuur, aan de andere kant de commercie. Het was een groot circus met heel veel restaurantjes (waaronder Hardrock Cafe), hotels en attracties.

Vandaag hebben we best weer veel gereden. Morgen doen we het met 150 kilometer rustiger aan. Dan staat Toronto op de planning.

• 22 Juli 2010 - 05:54

Rooie:

Is dat chocolade op DSCF1649?? Zo'n stuk wil ik ook hebben! ;)

• 22 Juli 2010 - 08:19

Wendy:

En zijn jullie ook romantisch in het reuzenrad geweest? Of moesten jullie snel door naar al dat lekkers?

Veel plezier!

• 22 Juli 2010 - 12:07

Wilhelmien:

Canada lijkt mij ook geweldig,alleen sommige van jullie fotos zijn best donker vooral waar jullie zelf opstaan.
    groetjes en veel plezier

pootje van Mupke

• 25 Juli 2010 - 14:29

Maria:

Hallo Luitjes

Toevallig zijn de watervallen pas op de tv geweest ,in een natuur progamma
    Maar ik geloof als je er voor staat alles anders overkomt en mooier is

Gr