Dag.2.: New York City - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.2.: New York City - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.2.: New York City

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

14 Februari 2010 | Verenigde Staten, New York

Vandaag de eerste dag dat we dan echt New York ingegaan zijn. De dag begon koud. Het was zo rond het vriespunt. Maar alle sneeuw van de sneeuwstorm is er niet meer. Af en toe kom je nog een verdwaalde hoop tegen. Over het algmeen was het een prachtige zonnige dag. Met alleen in de ochtend en in de avond een koude wind.

We zijn met de metro (3 minuten lopen vanaf het hotel) naar Times Square gegaan. Als eerste hebben we daar wat gegeten, enwel bij 'Europe Cafe'. Dit is een keten en in heel New York kom je deze tegen. Je kunt hier goed ontbijten voor weinig geld. Verschillende vers gemaakte broodjes. (http://www.europacafe.com/)

Na ons ontbijt zijn we Broadway afgelopen tot aan Central Park. Als eerste hebben we Times Square bekeken. Een keer niet gaan eten bij Hardrock Cafe. Wel naar de M&M-winkel. Drie verdiepingen met M&M-spullen.

Op het plein van Times Square stond ook een hart van ijs. Het is tenslotte Valentijnsdag. Dit gaat niet voorbij aan de New Yorker. Overal kom je hartjes tegen.

Een stuk verder op de route ligt de studio van 'Davind Letterman'. Hier hebben we ons ingeschreven om de opnames deze week bij te wonen. Tijdens mijn eerste keer in New York, ben ik ook bij de opnames geweest. Altijd leuk om een keer van dichtbij mee te maken. Alleen nu afwachten of we kaartjes toegewezen krijgen.

Bij Central Park hebben we de bus genomen naar Penn Station. We hadden nl. kaartjes voor een ijshockey-wedstrijd. tusen de New York Rangers en de Tampabay Lightning. Deze wedstrijd werd in 'Madison Square Garden' gespeeld. De eerste van de drie perioden was super saai en super slecht. De NY Rangers stonden ook tegen een 0 tegen 2 tussenstand aan te kijken. Toen kreeg het team uit New York het op de heupen. Binnen een korte tijd stond het 2 tegen 2. Uit eindelijk is de uitslag 6 tegen 2 geworden. De wedstrijd duurde alles bij elkaar 3 uur. Tijdens de eerste rust kwam er een man in beeld. Die vroeg zijn vrouw via het grote scherm ten huwelijk. De vrouw pakte haar spullen en wist niet hoe snel ze het stadion uit moest rennen. Dat wsa tot dan toe het hoogte punt. Gelukkig werd het dus vanaf periode 2 een stuk beter.

Maar wat een rare sport. Er wordt goed geschaatst enzo, maar er wordt flink gebeukt en uiteindelijk werd er ook een keer of drie gevochten tussen de spelers. De scheidsrechters laten alles toe.

Leuk om een keer te zien, maar ik ga toch liever naar het honkbal.

Vanuit het stadion wilden we naar het Empire State Building toe. Hier wilden we helemaal naar boven gaan, maar er was een wachttijd van bijna 2 uur. Daar hadden we geen zin in. Komende dagen komen we nog wel een keer terug

Daarom zijn we maar richting het Flat Iron Building gegaan. Een gebouw dat lijkt op een strijkijzer. In de buurt ligt een kroegje waar we vorige zomer ook geweest waren. Daarna via 5th Avenue gelopen tot aan de berenspeelgoedwinkel.

Hier hebben we naar een restaurantje gezocht. Uiteindelijk ook een hele goede gevonden. Het restaurant heet Rosie O´Grady´s en ligt op 149 West 46th Street. (http://www.rosieogradys.com/46thstreet/index.php)

Tijdens het eten hebben we naar het schaatsen gekeken. De vrouwen moesten de 3000 meter schaatsen, maar helaas geen tijd voor een Nederlands feestje.

Na het eten meteen naar huis, want mijn voeten willen niet meer. Heb nieuwe wandelschoenen gekocht in Nederland, maar ik heb er flinke blaren van gekregen. Hopelijk gaat het morgen weer.

• 15 Februari 2010 - 07:26

Maria:

Goede Morgen
    Het is hier half 9 en als ik naar buiten kijk is het alleen "wit"wat je ziet ,geen weer om echt iets te ondernemen ....koud ....jammer voor de carnaval ....en dan lees ik wat jullie allemaal al hebt ondernomen
    Ook ontbeten heb ik nog niet ...kijk ik wat europacafe te eten is krijg ik wel zin
    Maar geniet ervan in New York ik lees wel mee ,heel veel plezier Gr Maria

• 15 Februari 2010 - 10:09

De Vijfjes:

He Luitjes

Ik lees nu jullie verslag wat een reis?
    Maar geniet er nu maar van en wij reizen met jullie mee!
    Gr van ons Angelique

• 15 Februari 2010 - 14:46

Peter En Truus Habra:

Hoi Niels en Judith,
    Na een slechte start van de reis hopen we dat jullie een hele fijne week in New York hebben.
    Geniet er van.
    Pa en Ma Habraken

• 15 Februari 2010 - 19:47

Jos Wilhelmien Julie:

Hallo Niels en Judith we hebben op de oppasdag
    samen met Julie de fotos gekeken, zo weet ze ook waar jullie zitten.
    Voor de rest van de week nog veel plezier, groetjes

• 17 Februari 2010 - 08:56

Rooie:

Skon Fotokus! 3uur ijshokey.....