Dag.1.: Budel-Schoot - Brussel - Amsterdam - NY - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag.1.: Budel-Schoot - Brussel - Amsterdam - NY - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag.1.: Budel-Schoot - Brussel - Amsterdam - NY

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

13 Februari 2010 | Verenigde Staten, New York

Vandaag zijn we dan eindelijk naar New York vertrokken. Om 1 uur vrijdagnacht zijn we naar Neerpelt gereden. Mijn ouders hebben mij en Judith naar het vliegveld in Brussel gebracht.

We moesten rond 3 uur inchecken. Extra vroeg vanwege alle maatregelen die er zijn. Om half 4 konden we eindelijk onze koffers kwijt. Om 5.40 uur mochten we inchecken en konden we op onze plaats gaan zitten. En dan word je ineens een klein uurtje later wakker en ben je geland in Amsterdam. Niets van de vlucht meegekregen.

Amsterdam......het is een nachtmerrie geworden. Om 10.40 uur zouden we vliegen. Om 9 uur moesten we ons al gaan inchecken, want de maatregelen waren heel erg scherp. Alles wat kon piepen moest uit en in een bak. Om half 10 mochten we in een hok gaan zitten en wachten tot dat we het vliegtuig in konden gaan.

Eindelijk in het vliegtuig bleven we maar aan de grond staan. Na een uur kwam er een mededeling, dat we allemaal het vliegtuig uitmoesten. Het vliegtuig had nl. een olielek. Niet bevordelijk bij het vliegen.

We moesten de berichten maar in de gaten houden of er nog een vlucht zou gaan later op de dag. Als er een ging dan zou die om 16.00 uur vertrekken. Dus wij weer ruim 5 uur wachten. Wel voedselkortingsbonnen gekregen.

Om 14.30 uur konden we weer inchecken. Het hele circus weer van voren af aan. Weer door de scanner en de rest van het programma. We werden weer goed gekeurd, en we mochten weer in het hok plaatsnemen.

Dan 45 minuten later: de vlucht naar New York zal via Boston gaan, want daar moet de crew vervangen worden, anders hebben ze te lang gewerkt.

Weer een tegenslag. Dat zou nog eens twee uur langer duren. Niemand was er blij mee en iedereen heeft flink gevloekt.

Maar eigenlijk moesten we blij zijn dat we toch nog het vliegtuig in konden. Daar gingen we. Eerste vier uur van de vlucht bijna alleen maar geslapen, daarna niet veel meer. Er kwam weer een bericht: we gaan nu toch rechtstreeks vliegen op New York, zonder extra tussenstop. Dat was een opluchting.

Eindelijk kwamen we dan in New York aan. Daar hebben we de Airtrain genomen richting Penn Station in hartje Manhatten. Vandaaruit wilden we een taxi nemen die ons naar de wijk 'Queens' zou brengen, maar ook dit viel niet mee.

Na lang wachten eindelijk een taxi. Ik netjes het adres op papier gegeven. Gaat hij rijden, of ik hem even de weg kon vertellen. Ik zei tegen hem: ehr....u bent hier de taxichauffeur.

Judith en ik uitgestapt. Weer in de rij gaan staan en wachten op de volgende taxi. Na nog eens 20 minuten in de ijskoude en gure wind te hebben gewacht, vonden we een chauffeur die wel de weg wist. Het was alleen nu al ver na acht uur in de avond. Dus vanavond niet meer New York in. Helemaal op zijn we. Nu lekker slapen en morgen op tijd eruit. Dan gaan we echt New York verkennen.

• 14 Februari 2010 - 09:39

Bianc:

dat is echt balen!!
    ik hoop dat het voor de rest van de week jullie wel allemaal meezit.
    geniet maar lekker.
    hoe is het weer bij jullie?
    hier ligt een aardig pakje sneeuw.
    fijne vakantie.

groetjes oet aelse.

• 14 Februari 2010 - 13:53

Chantal :

Niels, wat een pech zeg, om gek van te worden! Maarja jullie zijn goed en veilig aangekomen. Geniet van de aankomende dagen en hopelijk hoef jij niet meer te vloeken. Groetjes, Chantal

• 14 Februari 2010 - 20:51

Maria:

Jammer dat de reis zo moest beginnen maar als dit alle tegenslag zal zijn heb je niks te klagen toch ?
    heel veel plezier en volg je op de voet
    Groetjes

• 15 Februari 2010 - 09:40

Lambert En Tinie:

Hallo Niels en Judith Wij hopen dat jullie na de tegenslagen toch een te gekke vacantie zullen hebben Geniet er van, van wat daar allemaal te zien is.Groetjes T.Tinie en O.Lambert,

• 17 Februari 2010 - 08:42

Rooie:

onderhand 24 uur onderweg geweest voordat je weer in je bed lag...pfff sjezus.

Us kieken wa gullie op dag twieje hed gedoan ;)