Dag 15: Crystal River - Tampa - Bradenton - Reisverslag uit Bradenton, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag 15: Crystal River - Tampa - Bradenton - Reisverslag uit Bradenton, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag 15: Crystal River - Tampa - Bradenton

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

02 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Bradenton

Vandaag zijn we dieper afgezakt in Florida. We hebben super veel dieren gezien.

Als eerste zijn we naar Hommosassa Springs Wildlife State Park gegaan. Dit is een van de beste plaatsen om de zeer zeldzame Lamantijnen te zien. In dit State Park waren nog meerdere dieren te ontdekken: krokodillen, nijlpaarden, flamingo's en daar waren ze dan eindelijk: 2 beren! Dit is een kleine greep van beesten die hier waren.

Vervolgens zijn we naar Griekenland gegaan. Tenminste het leek er erg op. Het plaatsje Tarpon Springs is Griekenland in het klein. Heel veel Griekse restaurantjes. We zijn hier natuurlijk ook gaan eten. Het smaakte erg goed.

Het was nu tijd om de Gulf Coast af te rijden. We kwamen langs verschillende badplaatsen met de meest prachtige witte stranden. Deze stranden liggen aan de Golf van Mexico. We zijn van Sand Key Park naar Pass-a-Grille gereden.

We kwamen nog in de buurt van twee steden die we kort wilden bezoeken. In St. Petersburg zijn we naar het honkbalstadion geweest. Dit is een overdekt stadion. Helaas was de wedstrijd al om 1.37 uur begonnen. Dus geen honkbal meer voor ons deze vakantie.

Daarna door naar Tampa Bay om het Hardrock Hotel en Casino te bezoeken. We hebben hier vandaag niet gegeten, maar natuurlijk wel weer een T-Shirt gekocht. Komende week nog een nieuwe koffer bij halen, anders kunnen we niet alles mee nemen.

We hadden besloten om nog een stukje door te rijden, zodat we morgen iets langer in bed kunnen blijven liggen. Het vele rijden begint er in te hakken. We zijn nu aangekomen in de badplaats Bradenton.

Dit plaatsje is vooral bekend van de tennisschool van Nick Bollentierri. Hij heeft toppers getraind zoals Agassi, Sampras en zelfs onze eigen Michaela Krajicek heeft zijn tennisschool bezocht. Morgen gaan we de kust verder bekijken en hopelijk nog meer dieren spotten.

• 03 Augustus 2009 - 07:25

Maria:

He Hallo

Wat zijn dat mooie beren
    Ha ha ha

Het zal zeker vermoeiend zijn ,maar je hebt later genoeg tijd om uit te rusten
    Mooie foto`s......en het is er zo te zien ontzettend mooi
    Gr Maria

• 03 Augustus 2009 - 08:09

Rooie:

Gulf Coast. Dus nu zitten julle echt aan het randje van H1N1 ;)

Straks lekker op het strand van Florida. HEEERLIJK!