Dag 11: Nashville - Smoky N.P. - Cherokee - Reisverslag uit Cherokee, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag 11: Nashville - Smoky N.P. - Cherokee - Reisverslag uit Cherokee, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag 11: Nashville - Smoky N.P. - Cherokee

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

29 Juli 2009 | Verenigde Staten, Cherokee

De morgen begon met een trip naar Hendersonville. Hier ligt countryzanger Johnny Cash begraven. De meeste liedjes van hem ken ik wel, omdat mijn vader vroeger een lp van hem had.

Daarna zijn we naar het volgende Nationale Park gegaan: Great Smoky Mountains. Eerst nog eten in Gatlinburg. Ook hier is weer een vestiging van Hardrock Café. We dachten dat Las Vegas erg was, maar de weg naar het Nationale Park was een grote kermis. Het toerisme is hier massaal. Erg jammer van deze mooie omgeving.

Na heerlijk te hebben gegeten zijn we naar het Nationale Park gegaan. Hier wsa het ook wel druk, maar gelukkig niet zo masaal als tijdens de weg hier naar toe.

Dit park heeft zijn naam te danken aan de nevel die in dit park hangt. Net dat de bossen in brand staan en dat er heel veel rook is.

Helaas weer geen beer gezien, maar wel twee herten. Dit soort heet de 'Elk'. Het zijn een van de grootste herten die bestaan. We hadden deze wel eens gezien, maar alleen in een van de dierentuinen waar we naar toe geweest zijn.

Nadat we het hele park bekeken hadden, zijn we uiteindelijk bij de Indianen aangekomen. We verblijven nu in het plaatsje Cherokee. Deze plaats ligt in de staat North Carolina. Morgenvroeg gaan we de omgeving bekijken. Voordat we richting Atlanta gaan.

Helaas kan ik geen foto's plaatsen. De verbinding die ik hier met internet heb, is vrij slecht. Dus hopelijk morgen vanuit Atlanta wel de foto's bij dit verslag.

• 30 Juli 2009 - 06:21

Bianc:

jammer van de foto's!!!

veel plezier in Atlanta.

Xx

• 30 Juli 2009 - 07:43

Maria:

He Hallo
    Johnny Cash is nog van mijn tijd een hele mooie stem had hij ....vond ik

Bij de indianen te zijn lijkt me ook apart ...en om te weten wat voor gebruiken er zijn .....of te weten of er nog speciale gebruiken zijn in deze tijd
    Wel we horen dat zeker wel van jullie
    Gr van het kikkerlandje

• 30 Juli 2009 - 09:40

Rooie:

Hey, Cherokee. Daar maken ze toch die Jeeps! Ik wist niet dat die Indianen dat deden ;)

Heb je al een de vredespijp gezeten?

• 30 Juli 2009 - 09:46

Anoniem ;):

Wat is de zwaarste werkdag voor een leraar.

Antwoord: Maandag, want dan moet hij drie kalenderblaadjes afscheuren.

• 30 Juli 2009 - 19:32

Ellen:

Hoi Judith en Niels,

Jullie zien en beleven een hoop zeg! En in de stad en ook mooie natuur. Echt mooie foto's, vooral die van de herten!!!
    Veel plezier nog en goede reis

X

• 31 Juli 2009 - 20:01

Tante Willy En Ome H:

Hallo Niels en Judith,

Geweldig wat jullie allemaal ondernemen en wat zien jullie veel mooie en aparte dingen.

Iedere keer kijk ik weer met een beetje jalousie naar al die mooie beelden. Niels, een compliment voor de manier waarop je iedere keer weer je verslag maakt. Het leest zo prettig weg !!!!!
    Wij wensen jullie nog een heel fijne tijd.

Groetjes,

tante Willy