Dag 9: Luray - Nashville - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag 9: Luray - Nashville - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag 9: Luray - Nashville

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

27 Juli 2009 | Verenigde Staten, Nashville

Vandaag was het dan hopelijk eindelijk tijd om echte dieren te zien. Dag twee in Shenandoah National Park.

Om 5 uur ging onze wekker. We werden er zelfs wakker van! We wilden vroeg aanrijden, zodat we hopelijk een aantal dieren zouden zien.

Het vroege opstaan was niet voor niets geweest. Vanaf 6 uur tot een uur of 10 hebben we heel veel hertjes gezien. Er liepen heel wat bambi's voorbij.

Eigenlijk gingen we voor een beer, maar helaas is dat niet gelukt. Die zitten echt veel dieper in de nationale parken. Helaas hebben we niet echt 'trails' kunnen lopen. Mijn knie wil nog altijd niet mee werken.

We hebben nog wel wat andere beestjes gezien: bevers en een kalkoen (levend), vosjes (die lagen langs de kant van de weg) en een hoop roofvogels (in de lucht).

Wij hadden tijd genoeg om deze mooie route door dit park af te leggen. Maar helaas waren andere automobilisten minder geduldig. Die begonnen te toeteren als wij iets te langs stil stonden om een foto te maken. Dus dan gingen de dieren er vandoor.

We hebben ongeveer nog 50 mijl door dit park gereden. Daarna ging de weg over in de Blue Ridge Parkway. Een heel erg mooie weg. De hele route duurt 750 kilometer. We hebben de eerste 75 kilometer gereden. Het is een weg gelegen in de bossen, met prachtige uitzichten. Je ziet hier de 'Blue Ridge Mountains'. Deze worden bezongen in 'Country Road..take me home'. Wie kent het liedje niet.

Vervolgens zijn we van deze weg afgeweken, omdat we graag naar Nashville wilden. We zijn daar uiteindelijk ook beland. Maar eerst hebben we nog een tussen stop gemaakt in Roanoke. Hier hebben we bij een Italiaans restaurantje heerlijk gegeten. Nashville lag eigenlijk niet op de route. Maar we liggen nu toch voor op het schema, dus hebben we een kleine omweg gemaakt.

We zijn om 22 uur in Nashville aangekomen. Eigenlijk is het hier dan 21 uur, want we zitten nu in een andere tijdzone. We hebben vandaag ongeveer 1000 kilometer gereden. Een lange en zware dag achter het stuur. Als je in Budel-Schoot vertrekt zou je dan ongeveer in het plaatsje Brno (ja..sorry Bruno) aankomen. Dat ligt halverwege Tsjechie.

We blijven nu twee nachten in Nashville slapen. Morgen gaan we de stad verkennen. 's Avonds gaan we het centrum in en gaan we naar een kroegje toe waar ze live optredens hebben. Nashville is de country hoofdstad van de wereld. Ilse Delange heeft bijvoorbeeld haar eerst cd hier opgenomen.

• 28 Juli 2009 - 06:17

Angelique:

He Saampjes

Mooie foto's!
    En als jullie morgen die kroeg in duiken,misschien wat voor jullie Line-dance hoort bij de country stijl???

Groetjes Angelique

• 28 Juli 2009 - 09:43

Manuela:

Hey jullie tweetjes net terug uit (Baltimore) Ierland en tijd gehad om de reisverslagen te lezen. Wauw super wat jullie allemaal hebben gezien alleen jammer van de beren. Het is een grote geschiedenis les.
    Hele mooie foto's Nog heel veel plezier in Amerika ben heel benieuwd naar jullie reisverslag van Florida. Veel plezier en geniet met volle teugen.
    groetjes Manuela

• 28 Juli 2009 - 12:58