Dag 7: Washington - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag 7: Washington - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag 7: Washington

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

25 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington

Vandaag onze tweede dag in Washington. Eerst maar weer naar het Hardrock Cafe voor een goed ontbijt. Daarna zijn we de hele middag door de stad getrokken.

Het leek vandaag wel nationale Monumentendag, want dat waren de enige dingen die we gisteren nog niet gezien hadden.

In hartje Washington zijn allemaal monumenten te vinden naar aanleiding van presidenten of van oorlogen die Amerika gevoerd heeft.

We hebben een wandeling van een uur of vier gemaakt. We kwamen daarbij bij de volgende monumenten uit:

1) Washington Monument (die lange toren)

2) President Jefferson monument

3) President Roosevelt monument

4) Tweede Wereld Oorlog monument

5) Koreaanse oorlog monument

6) Vietnam oorlog monument

7) President Lincoln monument

Ik kan hier heel erg veel over vertellen, maar bekijk maar gewoon de foto's.

Daarna zijn we naar de begraafplaats gelopen waar President John F. Kennedy begraven ligt. Heel erg druk hier...en natuurlijk hield toen het fototoestel er mee op. Maar met pijn en moeite toch nog wat foto's kunnen schieten.

Na deze lange wandeling was het ondertussen alweer tijd geworden om naar het honkbalstadion van de Washington Nationals te gaan. De wedstrijd tegen de San Diego Padres stond op het programma.

In het stadion hebben we gegeten en toen zijn we naar onze plaatsen gegaan. Derde verdieping. Maar we zaten wel achter de thuisplaat. Erg goed zicht. De wedstrijd begon goed. Washington stond na 1 inning met twee tegen nul voor. Er was meteen uit een homerun gescoord.

Maar voordat de eerst volgende bal gegooid zou worden, waren we dik 2 en een half uur verder. Het begon ineens te regenen. De hele dag was het dik 30 graden geweest. Geen wolkje in de lucht. Het sloeg ineens om.

Meer dan de helft van het publiek was al naar huis gegaan. Maar wij hebben gewacht tot het definitief was, dat de wedstrijd niet door zou gaan. Maar we hadden geluk. Het werd droog en de wedstrijd werd hervat. Wij waren ondertussen wel van de derde verdieping naar helemaal onderaan verhuisd. Toch plaats genoeg. We zaten dus eerste rang. Mooie plaatsen.

Meteen stonden alle honken vol. En Dunne (speler van de Capitols) besloot toen om een homerun te slaan: GRANDSLAM HOMERUN!!! heet zo iets. Komt niet vaak voor. Bijzonder om er bij te zijn.

Uiteindelijk wonnen de Capitols met 13 tegen 1 van de Padres. Straks nog even kijken of we nog meer wedstrijden kunnen bezoeken. Het is echt een hele belevenis.

Het is ondertussen alweer 2:50 uur. In Nederland alweer 8:50 uur. Voor ons dus tijd om te gaan slapen. Morgen gaan we richting de natuurgebieden. Zal wennen zijn na al die steden!

• 26 Juli 2009 - 08:17

Bianc:

super mooie foto's!!!

• 26 Juli 2009 - 09:11

Astrid:

Inderdaad staan er super leuke fotoos op! Enne, leuk dat je het van dag tot dag bijhoudt niels!

Have fun and take care!

Lfs Astrid

• 26 Juli 2009 - 09:42

Rooie:

die laatste 2 zinnen moet je nog even aanpassen, want die kloppen niet ;) this nou 0440uur en wie o wie is er op msn :)

pff en ik heb een kater. maja die krijg jij straks over een uur of 6 nog wel. hehehe

• 26 Juli 2009 - 09:46

• 26 Juli 2009 - 13:39

Oma Valkenaars:

Oma heeft de fotos bij ons gezien en het zijn mooie fotos vooral het graf van de fam. Kennedy

groetjes Oma en Wilhelmien

• 26 Juli 2009 - 20:16

Rooie:

En, viel de kater mee? :)

• 27 Juli 2009 - 05:24

Maria: