Dag 5: Gettysburg - Baltimore - Annapolis - Reisverslag uit Annapolis, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag 5: Gettysburg - Baltimore - Annapolis - Reisverslag uit Annapolis, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag 5: Gettysburg - Baltimore - Annapolis

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

23 Juli 2009 | Verenigde Staten, Annapolis

Vandaag was het de bedoeling om naar Washington te gaan, maar deze stad hebben we vandaag niet bereikt. Er was zoveel te zien en te beleven onderweg. We hebben de route daarom een klein beetje aangepast.

Vanuit Lancaster, waar we de laatste Amish-people nog tegen kwamen, zijn we naar Gettysburg gereden. Gettysburg is een klein provinciestadje. Het is bekend van het slachtveld tijdens de burgeroorlog in 1864. (Serie: North and South). Hier hebben we een rondrit van 30 kilometer gemaakt. Zo zijn we langs de verschillende plekken gereden, die een rol speelden in deze burgeroorlog. Vervolgens hebben we het dorpje zelf nog bezocht. Heerlijk gegeten maar de pizza was erg groot. Je kon daar zeker met vier mensen van eten. Die Amerikanen vragen zich af hoe ze zo dik worden. We hebben de pizza maar meegenomen. 's Avonds hebben we de andere helft opgegeten.

De volgende tussenstop tijdens onze reis was Baltimore. Hiermee kwamen we in de volgende staat: Maryland. Deze stad heeft een van de grootste havens van Amerika. We hebben met name het havengebied bezocht. Hier zijn namelijk de meeste bezienswaardigheden.

Het honkbal stadion van de Orials was een van die bezienswaardigheden. Afgelopen woensdag speelde dit team tegen de Yankees. Helaas speelde het team vanavond niet thuis. Ook dit stadion zag er super uit.

Vervolgens zijn we naar (alweer) naar het Hardrock Café gegaan. Ook hier weer een t-shirt gekocht. Nadat ik nog een sapje gedronken had, zijn we verder gereden naar onze halteplaats van vandaag: Annapolis. Deze plaats is 50 kilometer van Washington vandaan. Dus we hoeven morgen niet al te lang te rijden. Annapolis is de hoofdstad van de staat Maryland.

Het ligt direct aan het water. Morgen gaan we de kust en het havengebied bekijken. Daar hadden we vanavond geen tijd meer voor, omdat we een top hotelletje gevonden hebben. Voor een spotprijs kregen we een kamer met een jacuzzi. Heerlijk genieten. Net wat we nodig hadden na een aantal vermoeiende dagen. We zijn weer helemaal opgeladen voor de komende dagen.

Vandaag hebben we overigens flink geluk gehad. Het heeft namelijk weer flink geregend. Ons geluk was, dat dat alleen het geval was toen we in de auto zaten.

De komende twee dagen zullen we in Washington verblijven. De weerberichten zijn vooral gunstig voor zaterdag: zonnig en 31 graden. Morgen kan er af en toe een bui zijn. Maar gelukkig zal het (als het zo blijft) zaterdag dus droog zijn, want dan gaan we wederom naar een honkbalwedstrijd.

De 'Washington Capitals' spelen thuis tegen de 'San Diego Padres'. Vorig jaar hebben we het stadion van de Padres nog bezocht samen met Edwin. Erg toevallig dat ze nu hier spelen.

We willen iedereen nogmaals bedanken voor de leuke berichtjes en sms'jes die we krijgen vanuit Nederland! Tot morgen!

• 24 Juli 2009 - 05:32

Bianc:

hey,

hadden ze daar ook pizza taco???

ik hoop dat de jacuzzi jullie goed heeft gedaan!

Xx

• 24 Juli 2009 - 05:56

Wendy:

Zijn die paarden daar zo dun of is die van mij zo dik? Die krijgen in ieder geval niet van die mega pizza's!

Groetjes!

• 24 Juli 2009 - 06:24

Rooie:

Skon! Skon! Skon!

Ook nog in een jacuzzi gelegen. Moet niet gekker worden daar! :)

Tot morge!

oja, Ik verwacht wel nog een verhaaltje van Juut deze vakantie he ;)

• 24 Juli 2009 - 06:44

Maria:

Zo als ik zie gaat jullie het prima
    Genieten jullie van alle mooie dingen die op je pad komen
    Er zullen ook prachtige dingen zijn die je moet laten schieten in verband met de tijd
    Niels ik heb je nog niet horen zeggen dat er ook "bacardie"te krijgen is
    Geniet er nog van ,en wij dobberen wel rond in de regen hier
    Voor nu heel veel groetjes ook aan judith
    Tot later weer
    Ik lees jullie verslag met veel plezier
    Had al meer berichtjes geplaatst maar die staan er niet op zal wel iets verkeerd hebben gedaan
    ot later Gr Maria

• 24 Juli 2009 - 12:11

Marloes:

Hoi Niels en Judith,

heb net al jullie foto's tot nu toe bekeken! Wat Gaaf zeg!! Ik zie dat jullie je erg goed vermaken en wat hebben jullie al veel gezien in korte tijd! Geniet ervan (hier is het weer bagger en verder valt hier aleen maar het bekende te zien), duss.... tot horens...

Marloes.

• 24 Juli 2009 - 20:34

Marcha:

hoi hoi ,wat een gave foto's al.heb net even gespiekt.die 'klein"m&m was eeerg grappig.volgens mij ben je daar dus echt niet met lege handen naar buiten gegaan.geniet nog lekker van jullie vakantie en ik spiek nog wel eens.groetjes van uit nederland.x marcha