Dag 4: Princeton, Philadelphia en Lancaster - Reisverslag uit Lancaster, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag 4: Princeton, Philadelphia en Lancaster - Reisverslag uit Lancaster, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag 4: Princeton, Philadelphia en Lancaster

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

22 Juli 2009 | Verenigde Staten, Lancaster

Vandaag hebben we de drukte van New York verlaten en trekken we verder naar het zuiden. Via de staten New York en New Jersey zijn we vandaag aangekomen in Pennsylvania.

Zodra we N.Y. verlieten werd de omgeving totaal anders. Er kwamen wat bergjes en er was al iets meer groen. In Pennsylvania zat je pas echt in de natuur.

Het eerste stadje wat we bezocht hebben is het plaatsje Princeton. Deze stad is bekend door de universiteit. Dit is een van de betere Uni's van Amerika. Hier heeft onder andere Einstein gestudeerd.

Philadelphia is een stad waar 5 miljoen mensen wonen. Toch heeft deze stad iets dorpachtig, zeker in vergelijking met New York.

De gebouwen zijn minder hoog. De stijl van de gebouwen is nog echt uit de jaren 1700. Deze stad is het begin van Amerika. De grondwet van Amerika is in deze stad opgesteld.

De grondwet is opgesteld in het huidige Independence National Historical Park; in het gebouw 'Independence Hall'.

Wij hadden een rondleiding geboekt door het gebouw waar dit alles heeft plaatsgevonden. De tourgids was net zo antiek als de zaken die we te zien kregen.

Verder zijn we gaan kijken in het Liberty Bell Center. Hier staat de vrijheidsklok opgesteld. Het symbool van Philadelphia. De eerste keer dat deze bel luidde, kwam er meteen een scheur in.

Na de geschiedenisles zijn we nog door het centrum van de stad gelopen. Natuurlijk naar Hardrock Café geweest! Verder hebben we nog een aantal gebouwen bekeken. De meeste gebouwen zijn bekend van de tv-serie 'Cold Case'. Die speelt zich nl. in deze stad af. De gebouwen, die we bekeken hadden waren:

- City Hall met het hoge standbeeld van Willliam Penn

- Masonic Temple

- Liberty Place

De laatste etappe van vandaag ging naar Lancaster. In deze regio wonen de 'Amish-people'. Ze leven nog echt in de middeleeuwen. De meeste mensen hebben geen elektrische apparaten. Ze reizen alleen per paard en wagen. Deze mensen stellen het niet op prijs om op de foto gezet te worden. We hebben toch een poging gewaagd. In drie plaatsjes zijn we wezen kijken: Bird-in-Hand, Intercourse en Lancaster.

Morgen gaan we vanuit Lancaster, waar we een goed motel gevonden hebben, richting Washington.

• 23 Juli 2009 - 04:42

Rooie:

Bende gullie "Bruno" niet tegen gekomen bij die Amish?(Ja, je moet de film gezien hebben ;)

Maare, ziet er weer vet uit...Ik wordt met de dag jaloerser! :)

En ja, ik blijf jullie elke dag stalken in het gastenboek! :p

• 23 Juli 2009 - 05:23

Jos En Wilhelmien:

ik begin iedere morgen met de computer aan te zetten in plaats van het koffiezetapperaat, want eerst wil ik weten wat jullie gedaan hebben .
    Het is leuker om te lezen als de krant.
    groetjes

• 23 Juli 2009 - 07:51

Sturry:

Heey vakantiegangers

Het ziet er weer super uit! geniet ervan, want voordat je het weet ben je weer in het, op dit moment, benauwde kikkerlandje.

Gr
    Sturry en co

• 23 Juli 2009 - 11:58

Ben:

Op de eerste plaats de groetjes van Ger. Had het zwaar zo alleen, heb hem maar gezelschap gehouden tot 8.30 uur. Ik moet jullie nageven dat jullie aan een fantastische reis bezig zijn.
    De foto's zijn de moeite waard.
    Geniet en nogmaals geniet.