Dag 3: New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag 3: New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag 3: New York

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

21 Juli 2009 | Verenigde Staten, New York

De laatste dag in New York is aangebroken. Toen we vanmorgen naar buiten keken, zagen we alleen maar regen. Dit bleek later niet de enige keer te zijn. Het heeft zowat de hele dag geregend. Erg jammer.

We zijn eerst gaan eten bij een typisch Amerikaans restaurantje. Daar heeft Judith aan de pannenkoeken gezeten. Ik had een Cubaanse wrap met natuurlijk alleen maar ongezonde dingen in die wrap.

Vandaag hadden we niet zoveel op het programma staan, omdat we gisteren eigenlijk voor twee dagen bekeken hadden. Eerst iets langer in bed blijven liggen. Was ook wel nodig na de zware dag van gisteren. Mijn eerste versie van het verhaal liep door een slaapgebrek niet echt 100% zag ik vanmorgen. Vandaag vooral op 5th Avenue en op Broadway rondgelopen.

Op 5th Avenue ligt een grote Disneywinkel. Typisch Amerikaans. Hoewel er in Budel ook zo'n winkel is, kan die van Budel net niet tippen aan deze versie. In totaal drie verdiepingen met allerlei dingen: t-shirts, bekers, video's, knuffels en nog veel meer. Je kunt het zo gek niet verzinnen of ze hadden het daar.

Een paar deuren verder kwamen we bij een berenwinkel. Judith wil graag een beer zien tijdens deze vakantie. Nou hier waren er wel een stuk of duizend. Alleen waren dit knuffelbeertjes. Het echte werk komt hopelijk volgende week als we in de natuurparken rondrijden.

Tussen het winkelen door hebben we de NBC-studio's bezocht. We hebben onder andere de ruimtes gezien van NBC-news en van het populaire programma Saterday Night Live. Helaas mochten we hier geen foto's maken, maar we hebben wel een goede kijk achter de schermen gehad.

Op Broadway zijn we nog naar de M&M winkel gegaan. Hier waren vier verdiepingen met allemaal M&M-spullen. Dit was nog gekker dan de Disneywinkel.

Het was onderhand al tegen de avond. De hoogste tijd om naar het stadion van de New York Yankees te gaan. Een aantal maanden geleden had ik via internet kaartjes geregeld voor de wedstrijd: NY Yankees tegen de Baltimore Orials.

In april van dit jaar is het nieuwe stadion geopend. Wat een geweldig gebouw. Super de luxe was het. De wedstrijd duurde in totaal dik 4 uur. Maar er heerste een geweldige sfeer. Daar kunnen ze bij het voetbal in Nederland nog iets van leren. Aan het einde van de wedstrijd stond er een mooie uitslag op het scorebord: 6 - 4 winst voor de Yankees. Alles zat in de wedstrijd: een paar double-plays, een homerun, een paar fouten en Derek Jeter. Hij is een van de beste honkballers van de laatste jaren. Ik vind hem al jaren super goed spelen. Ik was dus ook blij dat hij mee deed en dat hij ook nog beslissend was in de wedstrijd. Eindelijk een echte MLB-honkbalwedstrijd gezien. Dit had ik al heel lang op mijn lijstje staan.

Ons verblijf in New York zit er bijna op. Morgenvroeg rijden we om half 9 aan naar Philadelphia.

• 22 Juli 2009 - 04:51

Rooie:

Vet! Zo'n baseball wedstrijd lijkt me ook echt gaaf. 1 van de dingen die je zeker niet mag missen daar!

Ook nog een Hockey-wedstrijd op het schema staan?

Enne...Judith heeft toch een beer van een vent ;) dus dat zal wel goed komen!

mzzls

• 22 Juli 2009 - 07:00

Maria:

Op de eerste plaats lijkt het me geweldig om zo rond te toeren
    Voor mij is het mooi om te lezen waar je bent en wat je zoal tegenkomt
    Het is allemaal groter de winkels daar als in ons kleine dorpje
    had je nu voor Judith een beer gekocht of niet?
    En een honkbalwedstijd bij wonen live in zo`n stadion lijkt me super
    Wel ik wacht met spanning naar het vervolg
    Je huis staat er nog ,hou het in de gaten
    Voor nu veel reisgenot en tot later
    Gr van mij

• 22 Juli 2009 - 07:09

Bianc:

en juut heb je je een beetje kunnen inhouden in de disney winkel???

grtz bianc en een dikke x van britt.

• 22 Juli 2009 - 18:55

Ellen:

Hoi Judith en Niels,

Het is me eindelijk gelukt om op de pagina te komen!
    Er leuk om te lezen wat jullie allemaal al gezien en beleefd hebben. En vooral super mooie foto's!!!

Veel plezier nog en goede reis!!

X