Dag 9: San Francisco, Highway 1 en Santa Barbara - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu Dag 9: San Francisco, Highway 1 en Santa Barbara - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Niels Habraken - WaarBenJij.nu

Dag 9: San Francisco, Highway 1 en Santa Barbara

Door: Niels Habraken

Blijf op de hoogte en volg Niels

14 Juli 2008 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Vandaag weer een lange rit langs de kust op het programma. We gaan nu op weg naar Los Angeles, maar deze route is te lang om in één keer te rijden.

Eerst nog naar de 'Golden Gate Bridge' in San Francisco. We hadden hem alleen nog maar van ver af gezien. Nu konden we hem bijna aanraken. We hebben geluk gehad, dat de mooie brug niet in de mist lag.

Na de brug gingen we richting Santa Barbara, omdat we daar de nacht wilden doorbrengen. We hebben voor Highway 1 gekozen. Een mooie tocht langs de kust van California. Deze route duurt wel iets langer, maar het is de moeite waard. We zijn langs plaatsen gekomen zoals Monterey, Santa Cruz, Big Sur en Harmony (een plaatsje met maar 18 inwoners).

We hebben heel veel wilde beesten gezien: verschillende roofvogels, een hert, een vos (gespot door Judith), hagedissen, een ratelslang, zeehonden en als laatste ook nog de grote zeeolifanten.

Onze route bracht ons ook door Big Sur. Hier woedde een aantal dagen geleden nog een flinke brand. De gevolgen waren duidelijk te zien. Het stadje begon langzaam weer op te krabbelen, en de eerste toeristen kwamen ook alweer hun dagen daar doorbrengen.

Uiteindelijk kwamen we rond 20 uur aan in Santa Barbara. Een van de vele badplaatsen in de buurt van LA. In de jaren 80 en 90 speelde zich hier een Amerikaanse soapserie af. We hebben een motel aan de kust.

• 15 Juli 2008 - 10:41

Loes:

Waaaah! Een slang, wegwezen daar!! Maar verder gewoon weer: wauw, keimooi allemaal! Hey Niels, voor de foto was 't wel leuker geweest als je ff tussen die schattige zee-olifanten in was gaan liggen..

Groetjes uit Mares!!

• 15 Juli 2008 - 13:36

Jos En Wilhelmien:

Ha luitjes ik kan hier wel jullie verslag lezen maar niet alle fotos bekijken, wel een ruig gebied daar,
    groetjes

• 15 Juli 2008 - 18:03

Oma V.:

Oma hoort jullie verhalen van Wendy (ouderwets contact dus met de telefoon). Heel veel groetjes gewenst en nog fijne weken!

Groetjes, Oma

• 15 Juli 2008 - 18:34

Elke En Ronald:

Hey vakantiegangers,

zo te zien komt het daar wel allemaal goed wel veel bekende dingen die ik lees in jullie verhalen!! maar heel veel plezier en geniet er maar van

gr elke en ronald

• 15 Juli 2008 - 20:21

Lambert En Tinie:

hallo Niels en Judith Wat hebben jullie al veel leuke dingen gezien.Ook nog naar San Diego Dat is een prachtige stad.Doe ons Edwin en Denise de groetjes van ons ,ik denk dat het daar ook erg fijn zullen hebben.

• 16 Juli 2008 - 04:33

Hilde:

Jullie komen dieren tegen die ik nog nooit in het wild heb mogen spotten; ik is jaloers!!:) Al dat stedenwerk is niks voor mij, maar er zitten zeker mooie plaatsen tussen!

Groetjes!

• 18 Juli 2008 - 17:10

Henk (Helmond!!):

Voor de herkenbaarheid zulen we maar zeggen! Prachtige foto's en mooie indrukken. Van SF naar LA zijn jullie voorbij Hearst Castle gekomen. Zeker de moeite waard, Wellicht nog te bezoeken. Veel plezier nog!!